تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۱۵۲۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد:

جهش تولید۲۳ محصول منتخب صنعتی در ۲ ماهه امسال/ افزایش رغبت مردم به سرمایه گذاری در بخش تولید

‌می‌متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت از جهش تولید۲۳ محصول منتخب صنعتی طی ۲ ماه سال جاری خبر داد و گفت: روند‌ها در بخش تولید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی از توسعه ساخت داخل، بیانگر افزایش رغبت مردم به سرمایه گذاری در بخش تولید است.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی در برنامه خبری تیتر امشب شبکه خبر با تشریح سیاست‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه ساخت داخل و اجرای قانون در این حوزه، توضیح داد: همزمان با تصویب و ابلاغ قانون "حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی" در سال ۹۸ پروژه "نهضت ساخت داخل" تعریف شد که از سال ۹۸ از دو مسیر اجرایی شده است.

وی هدفگذاری داخلی سازی ۱۰میلیارد دلار از واردات را از رویکرد‌های وزارت صمت برای تحقق نهضت ساخت داخل برشمرد و افزود: در صنایعی نظیر خودرو، مخابرات، ّ تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی سیاست بهم رسانی توانمندی‌ها و نیاز‌های صنعتی در قالب میز‌های توسعه ساخت داخل در نظر گرفته شد و با برگزاری ۱۴ میز توسعه و تعمیق ساخت داخل کاهش ارزبری یک میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو محقق شد.

معاون امور صنایع توسعه داخلی سازی در سطح استان‌های کشور را رویکرد دیگر وزارت صنعت عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته در کنار میز‌های تخصصی، توسعه داخلی سازی ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار توسط استان‌ها نیز هدفگذاری شد که تاکنون براساس مستندات دریافت شده، ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون دار توسط وزارت صنعت مورد تایید قرار گرفته و مابقی نیز در حال ارزیابی است.

صادقی نیارکی در ادامه به سیاست‌های حمایتی وزارت صنعت در مدیریت واردات و افزایش خوداتکائی صنعتی پرداخت و گفت: از سال ۹۷ تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت ثبت سفارش شده و این سیاست در راستای حمایت از تولیدات داخلی اتخاذ شده است.

معاون امور صنایع وزیر صمت همچنین به تبیین تمهیدات صیانتی از صنایع داخلی در قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی پرداخت و گفت: در سال گذشته با تایید هیات وزیران حداقل ساخت داخل در صنایع پالایشگاهی پتروشیمی، مجتمع‌های فولادی و کانی‌های غیر فلزی ۶۰درصد در نظر گرفته شد و در حال حاضر توان ما در توسعه عمق ساخت داخل دراین صنایع بالغ بر ۶۰درصد است.

صادقی نیارکی در ادامه به وضعیت شاخص‌های کلان صنعتی پرداخت و از جهش تولید ۲۳محصول از بین ۲۸محصول منتخب صنعتی طی دو ماه ابتدایی سال جاری و رشد بخش صنعت در سال گذشته خبرداد و گفت: رشد تولید در محصولات منتخب صنعتی بیانگر افزایش رغبت مردم به سرمایه گذاری در بخش تولید است و باید برای تقویت بخش صنعت کشور مواد اولیه مورد نیاز این بخش و سرمایه مورد نیاز تامین بشود.

وی در ادامه به اجرای طرح تام در وزارت صنعت و اولویت تخصیص منابع به توسعه داخلی سازی پرداخت واز برنامه ریزی برای تکمیل ظرفیت‌های خالی در صنایع ساخت محور خبرداد.

وی در پایان تاکید کرد:کشور باید به سمت افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی، ایجاد واحد‌های پیشران و مقاوم سازی اقتصاد حرکت کند و تحقق این امر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده