تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۱۵۳۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرش قرمز برخی از بانک‌ها برای ابربدهکاران بانکی/ ابربدهکاران بازهم تسهیلات دریافت می‌کنند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه تخلف بانک‌ها در رابطه با مماشات با ابربدهکاران بانکی در کمیسیون متبوعش پیگیری می‌شود، گفت: بسیاری از بدهکاران بانکی توانسته‌اند با وجود عدم تسویه بدهی‌های خود مجددا از برخی بانک‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، نصرالله پژمان‌فر از ارسال گزارش‌های متعدد از تخلفات بانک‌ها به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پرونده تخلف بانک‌ها در کیسیون اصل ۹۰ بسیار است به عنوان مثال مصادیقی است که برخی بانک‌ها وظایف خود را در وصول مطالبات بانکی از افراد به موقع انجام نداده و به نوعی در برخورد با این افراد -که عموما ابربدهکاران بانکی هستند- مماشات کرده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی برخی بانک‌ها با ابربدهکاران مماشات می‌کنند که سخت‌گیری‌های بسیاری در حق وام‌گیرنده‌های خرد می‌شود و بانک‌ها طلب خود را از آن‌ها به هر طریقی که شده وصول می‌کنند.

به گفته وی در بسیاری از موارد باوجود آنکه ابربدهکاران بانکی بدهی خود را تسویه نکرده‌اند امـــــا بانک‌ها باز هم به آن‌ها تسهیلات می‌دهند، درواقع بدهکاران بانکی می‌توانند از برخی بانک‌ها مجددا تسهیلات دریافت کنند.

وی اظهار کرد: اگرچه به دنبال پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰ برخی از بانک‌ها تخلفات و خطا‌های خود را جبران و اصلاح کرده‌اند، اما پرونده برخی دیگر نیز در حال بررسی است تا درصورت لزوم به مراجع قضایی ارسال شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که در سال‌های اخیر عملکرد بانک‌های خصوصی آسیب بسیاری به نظام اقتصادی کشور وارد کرده و بخشی از افزایش نقدینگی به دلیل خلق پول بانکی توسط این بانک‌ها انجام گرفته، این تخلفات نیز در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده