تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۱۵۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی معادل ۱.۷۱ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۵۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۵۱ واحدی معادل ۱.۷۱ درصد به رقم ۳۱۸ هزار و ۵۴۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۰۲۳ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد، عدد ۳۸۰ هزار و ۹۰۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۷۸ واحدی به رقم ۲۴۴ هزار و ۱۵۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۷۳۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۵۰۴ واحد افزایش به رقم ۹۱۷ هزار و ۱۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۳۵۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، اخابر، تاپیکو، شپنا و وغدیر  با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وسرضوی، وتجارت و پاسا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۳۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۹۸ هزار و ۹۲۲  نوبت معامله و به ارزش ۶۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد اخابر(مخابرات ایران) با ۱۱.۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فسرب، کدما، برکت، دابور و کالا  بود. همچنین نماد معاملاتی پاسا (ایران‌یاساتایرورابر ) با ۱۸.۸۱  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای داسوه، کسرام، غنوش، غشاذر، رکیش و غپاک قرار گرفتند.

افزایش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده