تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۱۵۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به بهانه روز ملی صنعت و معدن؛

رادیو گفتگو: شکوفایی صنایع داخلی و تحقق اهداف تولیدی در کشور

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان تهران در مصاحبه با رادیو گفتگو، صنایع کشور را پس از تاکیدات رهبری و در دوران تحریم، یاری‌گر بخش تولیدی کشور و در مسیر شکوفایی توصیف کرد.

به گزارش می‌متالز، یدالله صادقی در ارتباط تلفنی با برنامه «صبح وگفتگو» روز صنعت را بهانه‌ای برای پرداخت به مقوله صنایع در کشور دانست و افزود: صنایع در کشور دوره‌ای پر فراز و نشیب را طی کرده است و در دوره‌ای مورد عنایت بوده و در اکثر مواقع مورد توجه نبوده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی و در دوران تحریم، صنایع مورد توجه قرار گرفته و بر تامین نیازمندی‌های داخل تاکید شده است.

صادقی ادامه داد: رهبری در دهه اخیر بار‌ها به اهمیت اقتصاد و صنایع کشور در قالب شعار‌های مختلف هر ساله تاکید کرده اند و در این راستا فضاسازی نموده اند تا مسئولان کار را در مسیر ترسیم شده، دنبال کنند.

صنایع تامین کننده نیاز‌های کشور

وی افزود: خوشبختانه در سه سال اخیر با تمرکز بر صنایع، بخش مهمی از نیازمندی‌های کشور توسط حوزه صنعت تامین شده است.

صادقی با ذکر مثالی ادامه داد: سال گذشته هدف کمی وزارت صمت ۳ و ۶ دهم میلیارد دلار تعیین شد تا وابستگی به واردات کالا‌های مشابه داخلی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با کاستن از وارداتِ ۳ هزار قلم تعرفه کالایی و پرداختن به رفع مشکلات تولیدگران، صنعت وضعیت نسبی بهتری یافته است، ولی تا رسیدن به اهداف مطلوب و ظرفیت‌های بالقوه برای شکوفایی صنایع، راه زیادی پیش رو داریم.

توانمندی‌های بخش خصوصی

صادقی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفتگو، خاطرنشان کرد: یکسری تولیدات و امکانات توسط بخش خصوصی روانه بازار شده و بخش خصوصی در این راستا توانمند است.

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: یکسری تولیدات نیز نیازمند سرمایه گذاری کلان است که کالا‌های عمومی را شامل می‌شود و لذا هلدینگ‌های توسعه‌ای وزارت صمت که در حوزه معادن و صنایع فعالیت دارند، بر مناطق محروم تمرکز کرده اند.

صادقی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این مناطق به نمایندگی از دولت صورت می‌گیرد، گفت: عمده اهداف هلدینگ‌های قدرتمند، متمرکز بر اهداف داخلی است تا نگاه‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی نیز عهده دارد قسمتی از سرمایه گذاری شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده