تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۱۵۷۷۲

اختصاص درآمد ۱۱۵میلیاردتومانی عوارض آزادراه تهران ـ شمال به مناطق محروم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال از اختصاص درآمد ۱۱۵میلیاردتومانی عوارض آزادراه تهران ـ شمال به مناطق محروم خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سعید شاهسواری اظهار کرد: به‌واسطه وعده قبلی رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص هزینه‌کرد عواید حاصل از تردد مسافران از آزادراه تهران ـ شمال و استفاده از این عواید برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور، تمام درآمد حاصل از عوارض آزادراه تهران شمال، صرف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شد.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در ساخت آزادراه تهران ـ شمال به هیچ وجه نگاه درآمدزایی نداشته است افزود: بنیاد مستضعفان در تلاش است با حضور در پروژه‌هایی که زیرساخت توسعه کشور به‌شمار می‌روند، به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کند و بر همین اساس نیز احداث آزادراه تهران ـ شمال را با مشارکت دولت کلید زد.

وی یادآور شد: سال گذشته درآمد حاصل از اخذ عوارض آزادراهی در مسیر آزادراه تهران ـ شمال، چیزی در حدود ۸۰ میلیارد تومان بود که این مبلغ در پایان سال ۹۹ برای رفع محرومیت از چهره مناطق محروم کشور هزینه شد و در بهار امسال نیز درآمد این آزادراه از محل عوارض تردد خودرو‌های عبوری حدود ۳۵ میلیارد تومان بود که این رقم نیز برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور تخصیص یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده