تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۱۶۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی عنوان کرد:

تداوم تولید در سایه معرفی توانمندی‌های صنعتی آذربایجان شرقی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالوژی و تجهیزات وابسته که در تبریز گشایش یافت، بر استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها در معرفی توانمندی‌های صنعتی استان با هدف تداوم تولید تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، حبیب امین زاده، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالوژی و تجهیزات وابسته که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان استانی آذربایجان شرقی در تبریز گشایش یافت، گفت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب‌های صنعت و متالوژی کشور محسوب می‌شود و به دلیل قدمتی که در صنعت ماشین سازی دارد و همچنین با توجه به طرح‌های توسعه‌ای سال‌های اخیر، برنامه ریزی در زمینه شناساندن بیش از پیش توانمندی‌های استان و کشور، در جهت تقویت مناسبات و ارتباطات صنعتگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و روند قابل قبول اجرای دستورالعمل‌های ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در نمایشگاه، ادامه داد: این نمایشگاه یکی از تخصصی‌ترین و کاملترین نمایشگاه‌هایی است که در سطح کشور برگزار می‌شود.

امین زاده با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه و با شیوع بیماری کرونا، تداوم فعالیت‌های بخش اقتصادی جامعه نیز باید تداوم داشته باشد، افزود: معرفی توانمندی‌های اخیر صنعتی استان و کشور، نیازمند برگزاری نمایشگاهی تخصصی در این حوزه بود.

وی نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالوژی و تجهیزات وابسته وابسته تبریز را به عنوان یکی از موفق‌ترین نمایشگاه‌ها از نظر کثرت شرکت کنندگان و کیفیت برند‌های شرکت کننده دانست.

گفتنی است هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنایع فولاد، معادن، فلزی، ریخته‌گری، متالوژی و تجهیزات وابسته از ششم لغایت نهم تیرماه با حضور تولیدکننده‌های داخلی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اصفهان، خوزستان، زنجان، خراسان رضوی و اردبیل و همچنین شرکت‌های خارجی از کشور‌های ترکیه، چین، آلمان، اتریش و هند به صورت نمایندگی در زمینه‌های تولید فولاد، متالورژی پودر، چدن و فلزات غیرآهنی شامل ریخته گری، عملیات حرارتی و آبکاری، خدمات صنعت متالوژی شامل مواد اولیه و کمک ذوب ها، قالب‌سازی و مدل سازی، خدمات آزمایشگاهی و تست ها، شکل دهی فلزات شامل نورد، آهنگری و جوشکاری، تراش‌کاری، برش‌کاری و پرس‌کاری، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته شامل جرثقیل ها، ژنراتورها، موتور‌های گازسوز، غبارگیرها، اتصالات و شیلنگ‌های فشار قوی در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

همزمان با این نمایشگاه، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی ماشین آلات، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی ماشین ابزار، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق و نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی الاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته (تبریز پلاست) نیز در حال برگزاری می‌باشد.

این نمایشگاه از ۶ لغایت ۹ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برای بازدید متخصصان و علاقه‌مندان دایر است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده