تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۱۶۱۱۴
سرویس خبر : اجتماعی

پرداخت وام به زوج‌های نابارور/ تجرد ۱۴ درصد از متولدین دهه ۶۰

‌می‌متالز - مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفته است به هر کدام از زوج‌های نابارور دهک‌های ۱ تا ۵، جهت درمان یک میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد داده می‌شود. معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام نیز از درمان شدن ۸۰۰ زوج نابارور خبر داده است.

به گزارش می‌متالز، سید عبدالله ارجاعی در جمع خبرنگاران و در حاشیه آیین درمان ۱۰ هزار زوج نابارور با اشاره به فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه افزایش جمعیت گفت: امروز آغاز دور جدید فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد است که به موازات آن از سامانه جامع ۱۵ خرداد رونمایی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اختصاص گرفتن وام برای زوج‌های نابرور توسط این بنیاد افزود: به هر کدام از زوج‌های نابارور جهت درمان یک میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با سود ۴ درصد داده می‌شود البته برای دریافت وام باید شرایط باروری زوج به تایید پزشک متخصصان باشد و در دهک‌های ۱تا ۵ قرار داشته باشد.

ارجاعی در پایان یادآور شد: باشگاه به علاوه ۳، به فرزندان سوم به بعد تسهیلات داده می‌شود که نوع تسهیلات بعداً اعلام می‌شود. تاکنون ستاد اجرایی و بنیاد برکت در حوزه درمان زوج‌های نابارور فعال بودند که به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد ۱۵ خرداد هم در این زمینه فعال شد.

۸۰۰ زوج نابارور صاحب فرزند شدند
مصطفی سیدهاشمی نیز پیش از ظهر امروز در آیین آغاز درمان ۱۰ هزار زوج نابارور و افتتاح سامانه جامع خدمات بنیاد ۱۵ خرداد با تاکید بر اینکه افزایش جمعیت یکی از معیار‌های برتری کشور است، گفت: به واسطه خدمات ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون ۸۰۰ فرزند در خانواده‌هایی که ۱۰ سال در انتظار فرزند بودند، به دنیا آمدند. امروز این پروژه را از بنیاد برکت می‌گیریم و تحویل بنیاد ۱۵ خرداد می‌دهیم. مدتی می‌گفتند کشوری که از منابع طبیعی بالایی برخوردار است، برتری دارد، اما این ویژگی به مرور زمان تغییر کرد و در حال حاضر در تعاریف برای برتری کشور‌ها می‌گویند کشوری که جمعیت متناسب و نوآور داشته باشد، برتر است.

وی عنوان کرد: طبق آمار سه میلیون زن و مرد نابارور در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار نفر مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام قرار خواهند گرفت. در حال حاضر ۱۴ درصد کسانی که متولد دهه ۱۳۶۰ هستند ازدواج نکردند، که سه مساله مالی، مهاجرت از کشور و اشتغال را به عنوان دلایل اصلی عدم ازدواج مطرح می‌کنند.

در ادامه این مراسم عبدالرضا ارجاعی هم گفت: بنیاد ۱۵ خرداد تصمیم گرفت تا از یک بنیاد اقتصادی به بنیاد اجتماعی تبدیل شود. در این راستا مواردی از قبیل تقویت بنیاد خانواده در فعالیت‌های بنیاد مدنظر قرار گرفته است. در حقیقت بنیاد ۱۵ خرداد با توجه به سیاست‌های کلی کشور و فرمایشات رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تصمیم گرفته به بنیاد اجتماعی تمام الکترونیک تبدیل شود لذا امروز از سامانه‌های مرتبط با ناباروری رونمایی می‌شود.

مدیر عامل بنیاد پانزده خرداد افزود: ۱۰ هزار زوج نابارور که در دهک‌های یک تا پنج هستند، تحت پوشش خدمات درمانی بنیاد پانزده خرداد قرار می‌گیرند در این پروژه، جغرافیا اهمیت ندارد. به منظور ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور بنیاد برکت مسئولیت فنی و بنیاد ۱۵ خرداد مسئولیت درمانی این پروژه را برعهده دارد. در مجموع پیوند دو دستگاه اقتصادی بنیاد ۱۵ خرداد و بانک صادرات برای یک فعالیت اجتماعی اهمیت به سزایی دارد؛ لذا دنبال این هستیم که بتوانیم فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه اجتماعی داشته باشیم.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده