تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۱۶۲۱۱
در سه ماهه نخست سال محقق شد؛

تخلیه ۴ میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در بندر امام

‌می‌متالز - با ورود ۷۳ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در این این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

به گزارش می‌متالز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با به کارگیری توان تجهیزاتی و عملیاتی با هدف برقراری زنجیره تأمین کالای اساسی ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار تن انواع کالای اساسی از ۷۳ فروند کشتی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد که ۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

دریس در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار تن انواع کالای اساسی از انبار‌های این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است. وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش حمل و نقل چندوجهی به منظور تسریع در خروج کالا از بندر و کاهش هزینه تمام شده برای مشتریان تصریح کرد: بیش از ۳۷۹ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام خمینی (ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل و ۳ میلیون و ۲۴۲ هزار تن نیز به وسیله ناوگان جاده‌ای به مبادی مصرف جابجا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالا‌های اساسی عنوان کرد که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

دریس، میزان کالا‌های اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی (ره) را بالغ بر ۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تن اعلام کرد که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازار‌های مصرف توزیع می‌شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده