تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۱۶۲۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصویب سود ۳۷۰ تومانی «شاراک» / خرید محصولات «شاراک» ۱۰ درصد پایین‌تر از نرخ ارز نیمایی

‌می‌متالز - مجمع عمومی سالیانه پتروشیمی شازند با حضور ۸۲.۳۱ درصد از سهامداران امروز (چهارشنبه نهم تیرماه) برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل پتروشیمی شازند با بیان اینکه ۸۰ درصد قیمت تمام شده محصولات شرکت مربوط به خوراک است، بیان کرد: در سال گذشته قیمت نفتایی که به ما می‌فروختند از نرخ صادراتی هم بیشتر بود که با پیگیری حقوقی و از مسیر دریافت تخفیف، این گرانفروشی را جبران کردیم. او افزود: اگر ماه آینده قیمت نفت افزایشی باشد سعی می‌کنیم خوراک مورد نیاز را در همین ماه تامین کنیم.

وی با بیان اینکه نسبت به نحوه قیمت گذاری‌ها در چرخه تولید همواره اعتراض داشتیم تصریح کرد: محصولات ما را ۱۰ درصد پایین‌تر از قیمت ارز نیمایی می‌خرند، اما موقع خرید خوراک معمولا قیمت‌ها ۱۰ درصد بالاتر از نرخ ارز نیمایی است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند با انتقاد از صرافی بانک ملی اعلام کرد: زمانی که کشور با مشکلات ارزی مواجه شد، بیش از ۱ میلیارد و ۳۵۲ میلیون دلار درآمد ارزی را به جای فروش در بازار آزاد، به طور کامل تحویل صرافی دادیم، اما حالا که احتمال کاهش نرخ ارز وجود دارد، با بیان اینکه ارز شما مورد نیاز ما نیست سراغ دیگران می‌روند.

ولدخانی با بیان اینکه یکی از مواردی که برای شرکت جنبه حیاتی دارد خوراک مایع است اظهار کرد: خوراک باید از طریق پالایشگاه اراک و اصفهان تامین می‌شد، اما متاسفانه با توجه به شرایط و وظایفی که برای آن‌ها تعیین شده است مجبور شدیم خوراک را از مناطق مختلف کشور تامین کنیم.

وی اضافه کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش سرمایه تصویب نشده است، اما در آینده به شرطی که در تقسیم سود مبالغی برای این اقدام باقی بماند، امکان افزایش سرمایه وجود دارد.

به گفته ولدخانی، طرح توسعه پروژه PGH که یکی از پروژه‌های اساسی شرکت است پتانسیل افزایش سرمایه شرکت را بالا می‌برد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مجمع سهامداران سود ۳۷۰ تومانی به ازای هر سهم «شاراک» را تصویب کردند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده