تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۱۶۲۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مخالفت چین به نفع رمزارز‌ها / چرا چین با بیت‌کوین مخالف است؟

‌می‌متالز - در چند ماه گذشته سرکوب ارز‌های دیجیتال توسط دولت چین مورد توجه رسانه‌ها و کارشناسان زیادی قرار گرفته است. اما سوال اینجاست این مخالفت‌ها چه تاثیر بر بازار دارد؟

به گزارش می‌متالز، در چند ماه گذشته سرکوب ارز‌های دیجیتال توسط دولت چین مورد توجه رسانه‌ها و کارشناسان زیادی قرار گرفته است. برخی عقیده دارند این موضوع موقتی است و تاثیر بلندمدت بر بازار ندارد، اما برخی دیگر عقیده دارند موضوع بسیار جدی است.

یک روزنامه‌نگار چینی به نام کالین‌وو نوشت: بهتر است نگاه دقیق‌تری به تاثیر چین بر صنعت ارز‌های دیجیتال داشته باشید. برخی می‌پرسند چرا باید به چین توجه کنیم؟ دلیلش این است که معادن زیادی در اختیار چینی‌ها است و آن‌ها درصد زیادی از هش‌ریت جهانی را کنترل می‌کنند. سرمایه‌گذاران چینی هم پول زیادی در بازار رمزارز‌ها دارند.

یک هفته‌نامه چینی هم به طور مفصل به سیاست‌های دولت چین در مقابل رمزارز‌ها پرداخته است. در مقاله‌ای به نام هرج و مرج ارز‌های دیجیتال آمده است دولت چین قصد دارد معاملات ارز‌های دیجیتال را بررسی کند و می‌گوید تصمیم مخالفت با رمزارز‌ها موقتی نیست و برنامه دقیقی در این رابطه داریم.

به گفته نیک کارتر، هیچ فرضیه‌ای در مورد اقدام چین وجود ندارد. تنها دلیل این موضوع می‌تواند نگرانی برای آلودگی زیست‌محیطی باشد. اما به نظر نمیرسد این اقدام به دلیل آلودگی زیست محیطی باشد. زیرا چین هنوز از زغال سنگ که آلودگی بیشتری دارد استفاده می‌کند.

کارتر در ادامه گفت: احتمالا یکی از دلایل مخالفت با رمزارزها، رسیدگی به فاکتور‌های سفته‌بازی در رمزارز‌ها باشد.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند اقدامات مخالفت‌آمیز دولت چین در بلندمدت به نفع بازار است و انتقال استخراج‌کنندگان به خارج از مرز‌ها ممکن است آن‌ها را مجبور کند از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند.

استخراج‌کنندگان قصد دارند عملیات خود را به کشور‌های دیگر منتقل کنند. سلسیوس و پولین، دو شرکت بزرگ استخراج رمزارز اعلام کردند قصد دارند به آمریکا مهاجرت کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده