تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۱۶۲۵۴
سرویس خبر : انرژی
اوپک پیش‌بینی کرد:

افزایش تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - اوپک پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ با بهبودی پساکرونا در جهان افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، به گفته محمد بارکیند، دبیرکل اوپک، کمیته فنی اوپک، چشم انداز قبلی خود را در مورد رشد تقاضای جهانی نفت تایید کرده است. این گروه و متحدانش انتظار دارند که تقاضای جهان برای نفت خام تا شش میلیون بشکه در روز افزایش یابد، در حالی که پیش بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی جهانی به دلیل بهبود در کشور‌های چین، ایالات متحده، هند همراه با منطقه یورو، تا ۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.

وب سایت این سازمان به صورت رسمی ذکرکرد: پیش بینی‌های نفت نسبت به جلسه گذشته تغییر زیادی نکرده، انتظار می‌رود که تقاضا شش میلیون بشکه در روز رشد کند و با افزایش ۶.۶ درصدی به طور متوسط ۹۶.۵ میلیون بشکه در روز باشد.

وی افزود: در واقع، ما پیش بینی می‌کنیم که تقاضا در سه ماهه چهارم از ۹۹ میلیون بشکه در روز هم بگذرد، که این امر ما را در محدوده قبل از همه گیری قرار می‌دهد. توافق در مورد محدود کردن تولید نفت خام از توافق بین اعضای اوپک و تولیدکنندگان نفت متحدش در سال گذشته، یکی از مهم‌ترین عوامل ثبات پایدار بازار نفت است.

در روز چهارشنبه قیمت جهانی نفت افزایش یافت و معاملات نفت خام برنت به بالای ۷۵ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۰ سنت افزایش به ۷۳ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده