تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۱۶۲۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
امروز رقم خورد؛

صف طولانی خریداران آلومینیوم در تالار صادراتی بورس کالا/ شمش آلومینیوم با رقابت ۷ درصدی معامله شد

‌می‌متالز - تالار صادراتی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۸۰۰ تن شمش آلومینیوم ۵۰ پوندی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب بود که صف تقاضای ۳۶۷۵ تنی از سوی متقاضیان این محصول در تالار شکل گرفت و در نهایت کل این محموله با رقابت نزدیک به ۷ درصدی مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، این محموله که با قیمت پایه ۵۲۴ هزار و ۸۵ ریال عرضه شده بود به واسطه رقابت صورت گرفته در نهایت به بهای ۵۶۰ هزار و ۲۲۹ ریال فروخته شد. جالب اینکه محموله آلومینیوم صادراتی مجتمع آلومینیوم جنوب در ۱۲ خرداد ماه نیز با استقبال خریداران همراه شد و این شرکت در تاریخ مذکور موفق به فروش ۳ هزار تن شمش آلومینیوم ۵۰ پوندی خود شده بود.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۹۲۰۰ تن شمش آلومینیوم در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد و ۶۶۰۰ تن آن مورد معامله قرار گرفت.

آریا صادق نیت حقیقی عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم در این باره می‌گوید: رینگ صادراتی آلومینیوم تازه آغاز به کار کرده است که امیدوار هستیم این امر استمرار یابد تا از دلالی و خام‌فروشی مواد اولیه جلوگیری کند.

به عقیده آریا صادق نیت حقیقی عرضه شمش آلومینیوم در رینگ صادراتی بورس کالا و شفافیت معاملات صادراتی می‌تواند در قیمت آلومینیوم در بازار داخلی تاثیر مثبت داشته باشد و به نوعی حمایت از تولید داخلی و شکل گیری صادرات محصولات نهایی محسوب می‌شود.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده