تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۱۶۳۰۸
فتحی؛

احداث مسیر جدید سنندج- مریوان موجب رونق گردشگری کردستان می‌شود/غرب استان کردستان یکی از محور‌های مهم برای ارتباط با اروپا

‌می‌متالز - نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به اتمام جاده جدید سنندج – مریوان، گفـت: احداث این مسیر ضمن کاهش سوانح رانندگی موجب رونق گردشگری و بهبود وضعیت اقتصادی و تجاری استان کردستان می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محسن فتحی، رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بهره برداری از مسیر جدید سنندج به مریوان گفت: ساخت این جاده سه تاثیر عمده بر کل استان و مخصوصا غرب استان کردستان دارد. ابتدا باعث کاهش سوانح جاده ایی در این مسیر کوهستانی و پرخطر می‌شود. جاده قدیم نامناسب بود و تلفات زیادی بر جای می‌گذاشت از این رو افتتاح این جاده موجب تسهیل در رفت و آمد و کاهش سوانح رانندگی می‌شود.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر احداث مسیر جدید سنندج به مریوان بر رونق گردشگری شهر مریوان، ادامه داد: مریوان یک شهر توریستی با مناظر زیبا و جذاب برای گردشگران است. اما نبود جاده مناسب موجب عدم استفاده از پتانسیل توریستی منطقه شده بود؛ لذا با اتمام جاده جدید رونق گردشگری در غرب استان هم شکل خواهد گرفت.

غرب استان کردستان یکی از محور‌های مهم برای ارتباط با اروپا

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: احداث مسیر جدید سنندج به مریوان بر اقتصاد و تجارت منطقه نیز تاثیر بسیاری دارند. غرب استان کردستان یکی از محور‌های مهم برای ارتباط با اروپاست. اما نبود جاده مناسب موجب عدم استفاده از ظرفیت منطقه مرزی مریوان و باشماق شده بود. ساخت این جاده در افزایش بهره وری از منطقه ازاد مریوان که اخیرا به تصویب نهایی رسید، اثر مثبت خواهد داشت؛ لذا انتظار می‌رود با بهره برداری کامل از این مسیر، گشایش‌های خوبی در گردشگری و تجارت استان مخصوصا غرب استان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه برای رونق تجارت و گردشگری کردستان به زیر ساخت‌های دیگری هم در کنار احداث جاده نیاز داریم، اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از هر حرکتی که به پیشرفت استان کردستان منجر شود، استقبال می‌کنیم. برخی از پتانسیل‌ها مانند گردشگری و تجارت مرزی با عراق و حتی اروپا در منطقه وجود داشته، اما بخاطر نبود جاده مناسب بلا استفاده مانده بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: البته که صرف ساخت یک جاده منجر به حل مشکلات استان نمی‌شود و ما هم نباید انتظار داشته باشیم ساخت یک جاده موجب حل مشکلات شود. باید بتدریج با جذب اعتبار لازم فاصله استان کردستان با متوسط پیشرفت کشور و نیز سطح پیشرفت استان‌های برخودار کمتر شود.

فتحی ادامه داد: بشدت پیگیر تکمیل راه آهن استان، راه اندازی صنایع مختلف صنعتی و دامپروری، تکمیل زیرساخت‌های جذب گردشگری استان، حل مشکلات آبرسانی و جذب سرمایه داخلی و خارجی برای استان هستیم. وجود جاده مناسب به جذابیت استان می‌افزاید و موجب جذب سرمایه در بخش صنعتی و تجارت و گردشگری می‌شود؛ لذا با یک برنامه جامع می‌توان بتدریج عقب ماندگی‌های استان را جبران کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان تکمیل پروژه‌ها در استان کردستان گفت: بخشی از این پروژه‌ها تکمیل بودند و یا بصورت طبیعی در استان وجود دارد. مثلا جذابیت توریستی در استان کردستان که شناخته شده در ایران و منطقه و حتی اروپا و سایر مناطق جهان است. ما باید زیرساخت‌های زین زیرسات‌ها ایجاد می‌شود که به نوبه خود فرصت جذب سرمایه و تکمیل سایر زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند.

مقام معظم رهبری تاکید به توسعه استان کردستان دارند

وی اضافه کرد: ما از همه دست اندرکاران و مسئولان دولتی و شرکت‌های ساخت این جاده تشکر و قدردانی می‌کنیم. از مقام معظم رهبری که در سفر سال ۸۸ ایشان به استان این پروژه تصویب و اکنون ساخته شده است، تشکر می‌کنیم. مقام معظم رهبری تاکید ویژه ایی به توسعه استان کردستان دارند. حتی بخشی از بودجه ساخت این پروژه با تاکید ویژه ایشان تامین شد؛ لذا ما باید از هر گونه طرحی که به توسعه استان منجر می‌شود استقبال کنیم و بدانیم که توسعه بتدریج حاصل می‌شود.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده در مقام ریاست مجمع نمایندگان استان کردستان اعلام می‌کنم که توجه به رفع محرومیت استان، استفاده از نیرو‌های بومی در مناصب استانی و کشوری از جمله در دولت جدید جزو مطالبات مردم استان است. یعنی هم از هر گونه اقدامی که موجب کاهش محرومیت استان شود، استقبال کرده و تشکر می‌کنیم و هم پیگیر مطالبات مردم استان هستیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده