تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۱۶۳۵۹
سرویس خبر : انرژی
رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه:

با گرانی برق و گاز، باید منتظر تعطیلی صنایع «سیمان و فولاد» باشیم

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با انتقاد از افزایش هزینه انرژی واحد‌های صنعتی، گفت: با این روند تعطیلی صنایع بزرگی همچون فولاد و سیمان را در کشور خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، جهانبخش شکری در نشست فعالین اقتصادی استان با ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سالی که با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده حمایت چندانی از بخش تولید نمی‌شود، افزود: چرا تولیدکننده‌ای که می‌خواهد بدون تخلف کار کند و خط تولیدش را توسعه دهد را اذیت می‌کنند.

وی از برخورد سلیقه‌ای کارشناسان دستگاه‌ها انتقاد کرد که گاهی حتی می‌تواند منجر به تعطیلی یک بنگاه اقتصادی شود و اضافه کرد: بازرسی‌های متعدد نیز فشار مضاعفی به واحد‌های تولیدی وارد می‌کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از سایر مشکلات حوزه تولید هم یاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که امسال قیمت گاز، برق و ... برای بخش تولید افزایش چند برابری داشته است.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص این گرانی از مجلس شورای اسلامی بیرون آمده، عنوان کرد: تولیدکنندگان نیز مجبور می‌شوند برای جبران هزینه‌های سربار قیمت محصولات خود را بالا ببرند که در نهایت به زیان مردم است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه عمده فشاری که گرانی حامل‌های انرژی وارد می‌کند را مربوط به صنایع بزرگ مانند سیمان و فولاد دانست و افزود: با این روند به زودی شاهد رکود این صنایع و ریزش اشتغال ناشی از این رکود در سراسر کشور خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت برق، شاهد قطعی‌های مکرر برق هم هستیم که خسارات سنگینی به صنایع و خط تولید آن‌ها وارد می‌کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه این قطعی برق باعث شده صنایع نتوانند به تعهدات خود درباره سفارشاتی که داشتند عمل کنند، افزود: گاهی اگر قطعی از پیش اعلام نشده باشد حتی می‌تواند به خسارت جانی هم منجر شود.

در ادامه مهدی افخمی رئیس انجمن شیر و لبنیات کرمانشاه نیز با بیان اینکه با گذشت سه ماه از ابتدای سال هنوز هیچ حمایتی از بخش تولید صورت نگرفته، گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید برای تحقق شعار سال چابکتر عمل کنند.

وی سپس به مشکلاتی که در حوزه شیر و لبنیات ایجاد شده هم اشاره کرد و افزود: گرانی نهاده‌های دامی هزینه زیادی به دامداران و صنایع لبنی وارد کرده است.

به گفته افخمی، به دلیل شرایط خشکسالی و کم بارشی برخی دامداران مجبورند دام‌های خود را حتی در شرایطی که آبستن هستند، سلاخی کنند.

نمایندگان سایر تشکل‌های بخش خصوصی نیز در این نشست به بیان مشکلات خود در زمینه‌های صنایع دستی، ساختمان، بخش کشاورزی و ... پرداختند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده