تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۲۱۶۳۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تقاضا برای باتری‌های لیتیومی افزایشی می‌شود

‌می‌متالز - BloombergNEF پیش بینی‌های خود را در مورد تقاضای سالانه باتری‌های لیتیوم یون بیش از یک سوم از پیش بینی قبلی در مورد انتظارات برای رشد سریع در بخش خودرو‌های سواری افزایش داده است.

به گزارش می‌متالز، BNEF پیش بینی می‌کند تقاضای سالانه باتری‌های لیتیوم یون تا سال ۲۰۳۰، ۲٫۷ تراوات ساعت در سال بگذرد.
وسایل نقلیه مسافرتی ۷۲٪ از کل بازار را به خود اختصاص می‌دهند، زیرا این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۱۴ میلیون نفر رسیده است که از بیش از ۳ میلیون سال گذشته است.

‏BNEF انتظار دارد که چین در زنجیره تأمین باتری – به ویژه پردازش و پالایش، پیشرو باشد. بر اساس این گزارش، این کشور تقریبا نیمی از پروژه‌های جدید هیدروکسید لیتیوم را که امسال آنلاین شده، تشکیل می‌دهد و ۵۵ درصد از بازار سولفات نیکل در جهان و ۸۰ درصد از بازار جهانی سولفات کبالت را در اختیار دارد.

۹۵٪ از تولید سولفات منگنز در جهان و تقریباً تمام گرافیت مورد استفاده در تولید مواد آند‌ها را ملت آسیا تشکیل می‌دهد. با وجود تسلط در زنجیره تأمین، انتظار می‌رود بازار اتومبیل‌های الکتریکی با سرعت بیشتری در اروپا رشد کند و آلمان ۴۰٪ از کل فروش را در سال ۲۰۲۵ در مقابل ۲۵٪ برای چین نشان دهد.

‏ BNEF می‌گوید که خودروسازان نسبت به افزایش هزینه‌های مواد اولیه محتاط هستند می‌توانند به باتری‌های لیتیوم فسفات آهن (LFP) روی بیاورند که ساخت آن‌ها به طور قابل توجهی ارزان‌تر است، اما هزینه کمتری دارند.

‏BNEF معتقد است که کربنات لیتیوم و هیدروکسید باید حداقل تا سال ۲۰۲۵ به میزان کافی تأمین شود، اما هیدروکسید می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ با کمبود روبرو شود، زیرا تقاضا برای شیمیایی‌های زیاد نیکل افزایش می‌یابد.

قیمت لیتیوم در این سال با افزایش کربنات ۷۱٪، هیدروکسید ۹۱٪ و ماده اولیه اسپودومن ۵۸٪ کاهش یافته است. BNEF انتظار دارد که همه قیمت‌ها به روند صعودی خود ادامه دهند، اما به تدریج با افزایش عرضه از سال ۲۰۲۲ به بازار آنلاین، افت کند.

پیش بینی می‌شود بازار سولفات نیکل در میان مدت تعادل خود را حفظ کند و در کوتاه مدت قیمت‌ها باید در حدود ۱۸۰۰۰ دلار در هر تن معلق بمانند.

با توجه به افزایش تولید معدن در مقیاس بزرگ و صنایع دستی، BNEF انتظار دارد بازار کبالت به یک مازاد کوچک حدود ۳،۳۰۰ تنی در سال جاری برسد. DRC مسئول حدود دو سوم تولید جهانی است که پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۶۶،۴۳۴ تن برسد.

منبع: صنعت کار

عناوین برگزیده