تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۱۶۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش 70 درصدی نرخ های فروش فولاد هرمزگان / بررسی گزارش شش ماه نخست و تولید و فروش مهر ماه 1397

می متالز - فولاد هرمزگان جنوب با نماد هرمز در بورس تهران با نماد هرمز و سرمایه 1500 میلیارد تومانی شناخته می شود.
افزایش 70 درصدی نرخ های فروش فولاد هرمزگان / بررسی گزارش شش ماه نخست و تولید و فروش مهر ماه 1397

به گزارش می متالز، گزارش شش ماهه این شرکت بسیار قابل توجه بوده است. پیشتر شرکت حدود 75 درصد تعدیل مثبت نمود و پیش بینی سود را از 274 ریال به 476 ریال به ازای هر سهم رسانده بود. در گزارش شش ماهه، شرکت توانسته است 1600 میلیارد تومان درآمد محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه 40 درصد افزایش داشته است. همچنین بهای تمام شده این مجموعه نیز با 11 درصد افزایش به 1100 میلیارد تومان رسیده است که رشد بیشتر درآمد را می توان در افزایش نرخ های فروش شرکت و تاثیر آن در درآمد دانست. نهایتا شرکت با 1250 میلیارد تومان سود خالص در شش ماهه توانسته است به ازای هر سهم835 ریال سود خالص محقق نماید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 957 درصد افزایش داشته است.
بهبود وضعیت ترازنامه، سرفصل های دارایی های جاری و همچنین بدهی های جاری از دیگر موارد قابل توجه است. به عنوان مثال افزایش نقدینگی و افزایش موجودی کالا که می تواند همچنان نرخ های بهای تمام شده را پایین نگه دارد بسیار قابل توجه و مناسب ارزیابی شده است.
از دیگر نکات با اهمیت، افزایش نرخ های فروش شرکت در مهر ماه می باشد که نسبت به متوسط شش ماهه با رشد 72 درصدی مواجه بوده است که عمده دلیل آن افزایش قیمت پایه محصولات در بورس کالا بواسطه سامانه نیما می باشد.
در مهر ماه نیز شرکت توانسته است بیش از 200 میلیارد تومان درآمد کسب نماید که مجموعه درآمد هفت ماه نخست را به بیش از 1800 میلیارد تومان رسانده است. افزایش نرخ های فروش می تواند منجر به افزایش سود عملیاتی و همچنین افزایش سود آوری شرکت منجر شود و با توجه به روند پیش رو انتظار می رود شرکت بتواند با توجه به روند پیش رو بیش از 180 تومان به ازای هر سهم سود محقق نماید.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده