تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۱۶۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

یلن ادامه روند فعلی را تایید کرد/ ریسک رکود اقتصادی تا 2020 وجود ندارد

می متالز - رییس سابق فدرال رزرو آمریکا، "جنت یلن" اعتقاد دارد که فدرال رزرو برای جلوگیری از بیش از حد داغ شدن اقتصاد امریکا نیاز دارد تا نرخ بهره را برای چند بار دیگر افزایش دهد و این سیاست را در شرایط فعلی مناسب دانست.
یلن ادامه روند فعلی را تایید کرد/ ریسک رکود اقتصادی تا 2020 وجود ندارد

به گزارش می متالز به نقل از سی ان بی سی، "جانت یلین"(جنت یلن) رییس سابق فدرال رزرو آمریکا در کنفرانس واشنگتن گفت: "در حال حاضر افزایش بیشتر نرخ بهره برای ثبات بخشیدن به رشد اقتصادی با یک سرعت پایدار و تثبت بازار کار ضروری است"...." بنابراین این موضوع به بیش از حد داغ شدن اقتصاد نمی انجامد.”

 

یلین پیش بینی کرد که میانگین نرخ بهره فدرال رزرو در 10 سال آینده در حدود 3 درصد خواهد بود که برای رسیدن به این هدف  فدرال رزرو باید 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

 

فدرال رزرو در سال جاری میلادی 3 بار نرخ بهره را در آمریکا افزایش داده و انتظار می رود که یکبار دیگر در نشست ماه دسامبر این کار را تکرار کند. اما از طرفی فدرال تاکنون با انتقاد های شدید دونالد ترامپ به دلیل سفت و سخت کردن سیاست پولی (افزایش نرخ بهره)روبرو بوده است...ترامپ 10 اکتبر گفته بود که به نظر می رسد فدرال رزرو دیوانه شده است.

 

معلوم شد رییس سابق فدرال رزرو با دیدگاه ترامپ مخالفت است. یلن گفت: "مشخص است که رییس جمهور حق اظهار نظر دارد. اما فکر می کنم افزایش بیشتر نرخ بهره برای فدرال رزرو مناسب باشد."

 

همچنین رئیس سابق فدرال رزرو امریکا هشدار داد که ممکن است اظهار نظرات ترامپ به امریکا خسارت وارد کند....یلن گفت:" این موضوع به رسمیت شناخته شده است که اقتصادهای که بانک های مرکزی آنها اجازه انتخاب سیاست مستقل بر اساس اهداف تعیین شده توسط کنگره و مجالس قانونگذاری را دارند بهتر کار می کنند."

 

یلن البته این موضوع را هم تایید می کند که ممکن است فدرال رزرو در روند افزایش نرخ بهره با سرعت بیش از حد حرکت کرده و اقتصاد را در مسیر رکود قرار دهد، اما به نظر این مدیر اسبق بانکی با این اتفاق هنوز فاصله داریم و نزدیک ترین زمان ممکن که شاهد حضور این ریسک باشیم 2020 میلادی خواهد بود.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده