تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۱۶۷۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عملکرد منفی بورس امروز / خودرویی‌ها بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند

‌می‌متالز - در پایان معاملات بازار سهام در روز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افتی ۰٫۱۹ درصدی به کار خود پایان داد، گروه خودرویی پرمعامله‌ترین گروه بازار بودند.

به گزارش می‌متالز، در پایان معاملات بازار سهام در روز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افتی ۰٫۱۹ درصدی (۲۳۰۰ واحدی) و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۹۲ واحدی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که افت شاخص کل هم‌وزن هم ۰٫۱۹ درصد به ثبت رسید.

در بازار امروز حدود ۶ میلیارد برگه سهم معامله شد که ارزش این معاملات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود. سه نماد شستا، شپنا و شتران به ترتیب با ۷۸۰، ۷۲۱ و ۶۰۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و پارسان و شبریز نیز دو نمادی بودند که با تاثیرگذاری مثبت خود باز هم نتوانستند مانع افت شاخص کل شوند.

امروز گروه خودرویی با ارزش معاملات ۴۷۶ میلیارد تومانی لیدر بازار بود و دو گروه شیمیایی و فراورده‌های نفتی هم هر کدام ۴۶۵ و ۳۸۳ میلیارد تومان معامله را به ثبت رساندند.


در میان نماد‌های بورسی هم برکت، کمند و شپنا به ترتیب با ۲۴۰، ۱۹۷ و ۱۶۴ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. این در حالی بود که صندوق دولتی پالایشی نیز امروز حجم معاملات ۲۱ میلیونی را پشت سر گذاشت و در نهایت با افتی ۱٫۵۸ درصدی به کار خود پایان داد.

عملکرد منفی بورس امروز / خودرویی‌ها بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده