تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۱۶۸۹۲
سرویس خبر : اجتماعی

سیستان و بلوچستان سیاه شد/ ارتش و سپاه ورود کنند

‌می‌متالز - نماینده مجلس یازدهم از شیوع شدید کرونای هندی در استان سیستان و بلوچستان ابراز نگرانی کرد و گفت که سپاه و ارتش باید به مساله ورود کنند و واکسیناسیون سریع نیز در این استان ضروری است.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین‌زهی، نماینده خاش در مجلس، درباره وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: از اردیبهشت آثار شیوع کرونای هندی مشخص شده بود و همان زمان نیز هشدار‌هایی داده بودند که توجه بیشتری به مرز‌ها شود و افرادی که از آن طرف مرز‌ها به صورت رسمی می‌آیند کنترل و با آن‌هایی که غیرمجاز وارد می‌شوند، برخورد شود، اما متاسفانه این اقدام انجام نشد و استان تبدیل به استان سیاه شده است.

وی درباره آمار کرونا افزود: بنا به آمار رسمی ارائه شده روز شنبه، حدود ۶۰۰ نفر مبتلا و حدود ۲۳ نفر نیز کشته شدند، اما این آمار بیشتر است چراکه بسیاری از افراد در خانه‌ها فوت می‌کنند و بسیاری از نخبگان ما جانشان را از دست می‌دهند. اکنون در سراسر استان در هر خانواده دو_سه نفر مبتلا شده‌اند، برای مدیریت و کنترل این مساله باید وزارت بهداشت ورود پیدا کند و واکسیناسیون انجام شود تا مقداری روحیه مردم بالاتر برود؛ بسیاری از افرادی که مبتلا هستند از ترس کرونا جانشان را از دست می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: از نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش و سپاه، سردار سلامی و امیر موسوی درخواست می‌کنیم که حتماً بیمارستان‌های صحرایی را برپا کنند و از نیروهای خود بخواهند که به مساله ورود پیدا کنند. بیمارستان‌های استان جا ندارند و تخت‌های آن‌ها پر است. خیلی از این افراد که مراجعه می‌کنند، چون تخت نیست به خانه بازمی‌گردند و در آنجا جانشان را از دست می‌دهند. اگر کسی خودش از نظر مالی بتواند کپسول تهیه کند، می‌توانند زنده می‌ماند، اما اکثر کسانی که جانشان را از دست می‌دهند افرادی هستند که در بیمارستان‌ها برایشان جایی نیست و به خانه می‌روند و توان تهیه کپسول اکسیژن هم ندارند.


وی درباره روند واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه معاون وزیر گفته ما مشکلی نداریم، اما مردمی که به مراکز مراجعه می‌کنند، می‌گویند واکسن وجود ندارد. نیاز است که از واکسن تولید داخل و همچنین وارداتی تزریقات هر چه سریع‌تر انجام شود. اگر واکسیناسیون انجام نشود کرونای هندی به مرکز کشور و سایر استان‌ها شیوع پیدا می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده