تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۱۷۰۱۸
سرویس خبر : انرژی
مالکی:

قطعی مکرر برق آسیب‌پذیری مردم را از کرونا بیشتر کرده است/دولت ۸ سال برای ایجاد زیرساخت‌ها فرصت داشت

‌می‌متالز - نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: قطعی برق فضا را برای آسیب‌پذیری بیشتر مردم از سمت کرونا بیشتر کرده است، اما با وجود پیگیری‌های صورت گرفته با وزرای مربوطه هنوز اقدام جدی برای کاهش خاموشی‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش می‌متالز، فدا حسین مالکی با بیان اینکه بی‌برقی و بی‌آبی در استان‌های مختلف منجمله شهر زاهدان مردم را به ستوه آورده است، گفت: خاموشی طولانی مدت برق در سراسر استان نگرانی‌ها و مشکلات متعددی را برای مردم در ایام کرونایی ایجاد کرده است البته تغییر این شرایط به اراده‌ای فراتر از آنچه امروز ازسوی مسئولان دیده می‌شود نیاز دارد لذا اگر هرچه سریع‌تر اقدام جهادی در این زمینه صورت نگیرد در آینده نزدیک شاهد یک بحران عظیم در استان خواهیم بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعی برق فضا را برای آسیب‌پذیری بیشتر مردم از سمت کرونا بیشتر کرده است، اما با وجود پیگیری‌های صورت گرفته با وزرای مربوطه هنوز اقدام جدی برای کاهش خاموشی‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اگرچه اقدامات پراکنده‌ای در راستای ایجاد پنل‌های خورشیدی در پشت‌بام خانه‌ها با هدف تولید برق و رفع نیاز خانواده‌ها صورت گرفته، اما هیچگاه به این مهم به صورت جدی پرداخته نشده است در حالی که با نصب پنل‌های خورشیدی بر پشت‌بام‌های خانه‌های استان به‌عنوان یک منطقه آفتاب‌گیر می‌توان قدم محکمی در راستای تولید برق برداشت.

مالکی بیان کرد: باوجود گرمای بی‌سابقه در استان سیستان و بلوچستان، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای اصلاح و بازسازی شبکه‌ها و تعمیرات پیشگیرانه صورت نمی‌گیرد و دولت همچون همیشه نداشتن بودجه را بهانه می‌کند در حالی برای ایجاد زیرساخت‌ها ۸ سال فرصت داشته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم زاهدان در سال‌های متمادی، قطعی برق را در شرایط نامناسب جوی و در گرمای ۵۰ درجه به کرات تجربه کرده و بسیاری از مردم همچنان از افت ولتاژ، قطعی برق و خسارت به وسایل برقی منزل همچنان گلایه‌مند هستند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده