تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۱۷۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام شد:

رشد ۱۹۵ درصدی سود «ومعادن» نسبت به سال گذشته

‌می‌متالز - مجمع سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات صبح امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه در محل سالن تلاش با حضور ۷۸ درصدی سهامداران این شرکت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، گزارش عملکرد ارائه شده در مجمع، سود خالص معادل ۱۰۹،۰۱۲،۹۹۹ میلیون ریال را نشان می‌دهد که حاکی از رشد ۱۹۵ درصدی سود «ومعادن» نسبت به سال گذشته است. همچنین میزان درآمد‌های عملیاتی شرکت معادل ۱۲۷،۵۹۷،۳۷۴ میلیون ریال بوده و رشد ۱۷۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
بازده دارایی‌ها (ROA) و بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) به ترتیب ۵۹ درصد و ۶۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین ارزش بازار سهام شرکت از ابتدای سال ۹۹ معادل ۱۵۶ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در جلسه مجمع عمومی این شرکت از عزم راسخ این مجموعه برای گسترش ارتباط استراتژیک با سایر شرکت‌های تأثیرگذار بورس در حوزه معادن و فلزات نظیر شرکت‌های سرمایه گذاری امید و غدیر و همکاری و هماهنگی بیشتر با ایمیدرو و سرمایه گذاری‌های مشترک با آنان راستای منافع صنعت و سهامداران خبر داد.
امیرحسین نادری افزود: در حال حاضر صنایع معدنی و فولادی به لحاظ افزایش قیمت جهانی محصولات در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند و آینده سرمایه گذاری در این حوزه رو به بهبود و سودآوری بیشتر است. از طرفی شرکت‌های سرمایه پذیر مجموعه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از ظرفیت‌های بالایی برخورداند و مدیران حرفه‌ای و توانمندی زمام اداره این شرکت‌های را در دست دارند؛ لذا با تکیه بر شرایط موجود دنبال افزایش حداقل دوبرابری سودآوری مجموعه در سال جاری هستیم و با پتانسیل موجود، این هدفگذاری دور از دسترس نخواهد بود.
دکتر نادری همچنین گفت: در بازنگری استراتژی شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه حرکت مهمی را شروع کرده ایم و اعتقاد داریم با برنامه ریزی دقیق و هماهنگ می‌توانیم هم افزایی قابل توجهی در شرکت‌های هلدینگ ایجاد کنیم. وی همچنین از قریب الوقوع بودن یک انقلاب معدنی در شرکت‌های چادرملو و گل گهر خبر داد و افزود: تحولاتی در توسعه این دو شرکت در حال وقوع است که از زمان تأسیس آن‌ها بی سابقه بوده است.
مدیرعامل «ومعادن» ورود این شرکت به عرصه استخراج و فرآوری فلزات استراتژیک نظیر لیتیوم و نیکل را از جمله برنامه‌های آتی این مجموعه برشمرد.
دکتر نادری همچنین افزود: اولین شرکت سهامی عام پروژه محور در بورس توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات راه اندازی شد که به زودی در فرابورس بخشی از سهام آن به عموم مردم واگذار خواهد شد. این کار ارزشمند که مورد استقبال وزارت صمت، ایمیدرو و سازمان بورس قرار گرفته است می‌تواند فرصت‌های خوبی را هم برای مجموعه صنعت جهت تأمین منابع مالی اجرای طرح‌ها و هم برای سهامداران برای کسب منافع بیشتر مهیا کند.
سهامداران «ومعادن» در مجمع سالیانه این شرکت پرداخت سود ۶۰ تومانی به ازای هر سهم را به تصویب رساندند.

عناوین برگزیده