تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۹۹۱
کد خبر: ۲۱۷۱۶۲
سرویس خبر : انرژی

در هیچ نقطه‌ای از تهران برنامه قطع یا نوبت‌بندی آب نداریم/ قطع آب در برخی مناطق استان ناشی از قطع برق است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در هیچ نقطه‌ای از تهران برنامه قطع و یا نوبت‌بندی آب نداریم و قطع آبی که در برخی مناطق شهر‌های استان تهران رخ داده ناشی از قطع برق و خاموش‌شدن پمپ‌های چاه‌های آب تامین‌کننده آب شرب مناطق مختلف است.

به گزارش می‌متالز، در بسیاری از مناطق، امکان عملیاتی به‌کارگیری دیزل‌ژنراتور برای تامین برق چاه‌ها وجود ندارد که البته با تمهیدات اندیشیده‌شده تانکر‌های سیار آبرسانی در محلات و مناطقی که دچار افت فشار یا قطع آب می‌شوند مستقر خواهند بود.

وی گفت: ۱۷۰ هزار مشترک تهرانی که بیش از دو برابر حد مجاز آب مصرف می‌کنند اخطار دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای ۱۷۰ هزار مشترک پرمصرف و بدمصرف تهرانی که تا ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف کرده‌اند (دو برابر الگوی مصرف) هشدار قطع آب صادر شده است که اگر روند مصرف خود را اصلاح نکنند در مرداد ماه روزانه ۴ تا ۵ ساعت آب این مشترکان قطع خواهد شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: در شرایطی که وضعیت منابع آبی بسیار بغرنج است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران با به‌کارگیری کلیه امکانات خود آب شرب باکیفیت و پایداری را برای مشترکان تأمین می‌کند و در این زمینه از شهروندان تقاضا داریم با رعایت الگوی مصرف با ما همکاری کنند.

وی ضمن قدردانی از همراهی اکثریت شهروندان به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از مشترکان اصلاً به شرایط بحرانی کشور به لحاظ کمبود آب توجهی ندارند.

مدیرعامل آبفای استان تهران تصریح کرد: ۱۵ درصد از مشترکان آب تهران پرمصرف و ۵ درصد از این تعداد، بدمصرف هستند که این ۵ درصد ۱۰ تا ۱۵ درصد آب تولیدی در تهران را مصرف می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مشترکان خانگی در شمال غرب تهران و برخی در جنوب و حتی شهرستان‌های استان تهران هستند که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند.

به‌گفته بختیاری، استان تهران ۲۵ درصد و شهر تهران ۱۷ تا ۱۸ درصد از آب شرب کشور را مصرف می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده