تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۲۱۷۴۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
بشنوید از ۳سری معاملات سبد‌های محصولات دیگر غول فولادساز؛

۳۶۰ همت ارزش معاملات "ذوب" در بورس‌کالا

‌می‌متالز - نگاهی به معاملات هفته گذشته منتهی به ۱۱ تیرماه ذوب آهن حاکی از آن بوده که ارزش معاملات هفتگی در بورس کالا به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، ذوب آهن اصفهان به‌عنوان شرکتی که غول تولید میلگرد، تیرآهن و ... بوده کاملا نگاهی متفاوتی به آن وجود دارد، زیرا رونق تولید و فروش این شرکت، می‌تواند چراغ صنایع پایین‌دست و البته توسعه‌ای کشور را روشن نگاه دارد.

باید با نگاهی به معاملات هفته گذشته منتهی به ۱۱ تیرماه این شرکت اشاره داشت که ارزش معاملات ذوب‌آهن بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان شده بود.

با نگاهی به معاملات این شرکت فولادی در هفته منتهی به ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، می‌توان عرضه سبد محصولات این شرکت را به سه بخش، «سبد میلگرد مخلوط»، «سبد میلگرد کلاف» و «سبد تیرآهن مخلوط» و «تیرآهن ۱۸-۱۴» اشاره کرد.

سبد میلگرد مخلوط


بررسی معاملات در این بخش حاکی از آن بود که طی هفته گذشته، ذوب آهن توانسته ۳ سری معامله را به ارزش ۶۳ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان از خود برجای گذارد.

۳۶۰ همت ارزش معاملات


سبد تیرآهن مخلوط


در بخش دیگر معاملات ذوب‌آهن می‌توان به بخش تیرآهن مخلوط اشاره داشت که در مجموع ۱۰ هزار و ۷۸۷ تن از این محصول در رینگ نقره‌ای بازارسرمایه عرضه شد.

۳۶۰ همت ارزش معاملات


بررسی میزان تقاضایی که برای سبد تیرآهن مخلوط ذوب آهن در سامانه به ثبت رسید حاکی از آن بوده که برای این کالا ۲۴ هزار و ۱۲ تن نیاز در بازار وجود داشته اما؛ در نهایت ۹ هزار و ۲۹۲ تن به ارزش ۱۳۵ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان بین متقاضیان و ذوب‌آهن معامله نهایی و عملیاتی شد.

در ادامه نیز می‌توان به دو محصول ارائه شده دیگر ذوب‌آهن اصفهان یعنی «سبدمیلگرد کلاف» نیز اشاره داشت که یک هزار و ۲۵۰ تن عرضه را در رینگ معاملات فلزی بورس‌کالا به ثبت رساند، ولی معامله خوبی را این شرکت نتوانست از خود برجای بگذارد و رقم ۲۷۵ تنی از حجم تقاضای ۲ هزار ۷۷۵ تنی کمی دور از انتظار روند معامله‌گران این بازار بود؛ ارزش معاملات این بخش نیز در حدود ۴ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان به ثبت رسید.

در پایان نیز باید به عرضه ۳ هزار و ۷۰۳ تنی تیرآهن این شرکت اشاره داشت که تمام عرضه‌های این بخش به ارزش ۵۲ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان معامله شد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده