تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۲۱۷۴۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سه ماموریت اصلی بانک توسعه صادرات برای اشتغال زایی و ارزآوری

‌می‌متالز - معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران می‌گوید: حمایت از صادرکنندگان، کارآفرینان و گسترش بازار‌های هدف صادراتی، اصلی‌ترین ماموریت این بانک به منظور اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور است.

به گزارش می‌متالز، رضا ساعدی‌فر اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران رویکرد‌های متنوعی برای تداوم ارائه تسهیلات و خدمات طراحی کرده است. این بانک از طریق تامین مالی طرح‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه‌های تولیدی صادرات محور، شرکت‌های دانش بنیان و کوچک و متوسط با اعمال نرخ‌های ترجیحی و مناسب از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک و از محل انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین توسعه بانکداری باز و دیجیتال، تمام سعی خود را بر ایفای نقش خود به کار بسته است.

وی افزود: بانک توسعه صادرات اقدامات قابل توجهی را در جذب سپرده از صندوق توسعه ملی، تامین مالی طرح‌های ملی، پرداخت تسهیلات به مشتریان علی‌الخصوص شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های کوچک و متوسط انجام داده است. این بانک در سال‌های اخیر اقدام به تامین سرمایه در گردش و یا مشارکت در احداث واحد‌های تولیدی صادراتی کرده که موجب رونق اقتصادی و اجتماعی و جهش تولید شده و برخی از این طرح‌ها در سطح منطقه‌ای و ملی از اهمیت به سزایی برخوردار بوده است.

رشد ۴۰ درصدی تسهیلات پرداختی در سال ۹۹

ساعدی‌فر در این خصوص اعلام کرد که بانک توسعه صادرات ایران در سال ۹۹ رقمی معادل ۱۲۵.۷۵۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اعطا کرده که رشدی ۴۰ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد.

وی حجم قرارداد‌های سپرده‌گذاری ریالی فعال با صندوق توسعه ملی از سوی این بانک را به مبلغ سی‌وسه‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال گذشته بانک توسعه صادرات ایران مبلغ ۱۶.۸۵۵ میلیارد ریال به شرکت‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده که این رقم رشد ۷۸ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: همچنین در سال گذشته رقمی معادل ۲.۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک توسعه صادرات به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات اعطا گردیده که این رقم نیز رشدی ۱۴ درصدی را نسبت به سال قبل از آن به ثبت رسانده است.

ساعدی‌فر در خصوص مانده تسهیلات غیرجاری بانک توسعه صادرات ایران نیز گفت: با تلاش تمامی واحدی بانک، مانده تسهیلات غیرجاری در پایان سال ۱۳۹۹ به ۸.۷۵ درصد کاهش یافته که حاکی از عملکرد مناسب بانک در حوزه وصول مطالبات است.

وی درباره پروژه‌های اجرا شده از محل تسهیلات بانک ت سعه صادرات ایران نیز گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به «طرح احداث واحد آب صنعتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در استان هرمزگان به مبلغ ۲۵ میلیون یورو»، «طرح توسعه تولید شمش فولاد کاوه جنوب کیش در بندر عباس به مبلغ ۱۰۹ میلیون یورو»، «طرح تولید آهن اسفنجی فولاد اردکان یزد به مبلغ ۵۳ میلیون یورو» و «طرح تولید MDF خام سنگین شرکت نگین زرین چوب آرتاویل در اردبیل به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال» اشاره کرد.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران افزود: همچنین بانک برای تکمیل پروژه‌های «طرح فاز یک مجتمع پتروشیمی بوشهر ۱۸ میلیارد یوان»، «طرح بسته‌بندی زیتون، خیار و رب گوجه‌فرنگی شرکت صنایع غذایی سحر همدان ۳۰ میلیارد ریال» و «طرح احداث واحد تولید متانول شرکت کیمیاب پارس خاورمیانه در عسلویه ۴۲۳ میلیون یوان تسهیلات پرداخت نموده است.

وی درباره پروژه‌های اجرا شده از محل تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران نیز گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به «طرح احداث واحد آب صنعتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در استان هرمزگان به مبلغ ۲۵ میلیون یورو»، «طرح توسعه تولید شمش فولاد کاوه جنوب کیش در بندر عباس به مبلغ ۱۰۹ میلیون یورو»، «طرح تولید آهن اسفنجی فولاد اردکان یزد به مبلغ ۵۳ میلیون یورو» و «طرح تولید MDF خام سنگین شرکت نگین زرین چوب آرتاویل در اردبیل به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال» اشاره کرد.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران افزود: همچنین بانک برای تکمیل پروژه‌های «طرح فاز یک مجتمع پتروشیمی بوشهر ۱۸ میلیارد یوان»، «طرح بسته‌بندی زیتون، خیار و رب گوجه‌فرنگی شرکت صنایع غذایی سحر همدان ۳۰ میلیارد ریال» و «طرح احداث واحد تولید متانول شرکت کیمیاب پارس خاورمیانه در عسلویه ۴۲۳ میلیون یوان» تسهیلات پرداخت نموده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده