تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۴۵۰
کد خبر: ۲۱۷۷۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آیفکس؛ شانه به شانه بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۰ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش۱۹۱.۹۱ واحد به رقم ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات دومین هفته فرابورس ایران، بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳۷ هزار و ۲۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۱۱۰ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲۴ واحد، شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با ۱۶ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۳ واحد و شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت پترشیمی زاگرس با ۲۲ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۲۰ واحد، شرکت تولیدی نیروی برق دماوند با ۸ واحد، شرکت توسعه مسیر برق گیلان با ۲ واحد و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس با یک واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه گوهران امید با ۵ درصد، شرکت پتروشیمی مارون با ۴.۹ درصد، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان با ۴.۸۵ درصد، شرکت سررمایه گذاری مسکن زابنده رود با ۴.۸۲ درصد و شرکت صنعتی بهپاک با ۴.۸۱ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، بیمه میهن با ۴.۵۱ درصد، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با ۴.۴ درصد، شرکت صنعتی مینو با ۴.۳ درصد، شرکت عمران و توسعه شاهد با ۳.۵۹ درصد و شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد با ۳.۵۶ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده