تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۲۱۷۹۳۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۹۳ درصد واحد‌های طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

‌می‌متالز - در حالی حدود ۲ سال از آغاز ساخت پروژه‌های طرح ملی مسکن می‌گذرد که تاکنون حدود ۷.۳ درصد از این واحد‌ها افتتاح شده است.

به گزارش می‌متالز، محمود محمودزاده با یادآوری این‌که ثبت نام طرح ملی مسکن ۲۰ ماه به طول انجامید، اظهار کرد: تمام مراحل مورد نظر اعم از برنامه ریزی، پروانه ساخت، نظام مهندسی، تعیین پیمانکار و سایر موارد در همین ۲۰ ماه انجام شد.

وی با بیان "با وجود کرونا و مشکلات اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در اجرای طرح‌های اقدام ملی مسکن وجود دارد، افزود: امروز از یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد برنامه ریزی برای ساخت مسکن، ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست. از این تعداد ۸۰ هزار واحد مربوط به بافت فرسوده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهر پرند پروژه‌ای که افتتاح می‌شود حدود ۱۴ ماه به بهره‌برداری رسیده و از ابتدای ۹۹ شروع شده که با کیفیت مناسبی نیز به اجرا درآمده است و امروز به تعداد ۲۴۰ واحد آماده تحویل است.

محمودزاده بیان کرد: امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۰ از مجموع ۲۸ هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن که مورد بهره‌برداری قرار گرفت در چند بخش مربوط به پروژه‌های تعاونی‌ها، مشارکت، انبوه‌سازان و پروزه‌های بافت فرسوده است. همچنین یکی از ویژگی‌های طرح اقدام ملی تامین خدمات روبنایی است.

با احتساب افتتاح سال گذشته، تاکنون حدود ۳۹ هزار واحد طرح ملی مسکن افتتاح شده، یعنی ۷.۳ درصد از کل پروژه. به عبارت دیگر این دولت سیزدهم خواهد بود که حدود ۹۳ درصد واحد‌های طرح ملی مسکن را تکمیل کرده و آنرا به متقاضیان تحویل خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده