تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۲۱۸۱۳۰
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت افزایش یافت

‌می‌متالز - با پیش‌بینی کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز سه شنبه قیمت نفت پس از افت قبلی افزایش یافت، در حالی که انتظارات برای کاهش بیشتر موجودی نفت خام ایالات متحده بیش از ترس از شیوع گونه‌های COVID-۱۹ می‌تواند بهبود اقتصاد جهانی را از بین ببرد. نفت برنت برای ماه سپتامبر پس از از دست دادن ۰.۵ درصد در روز دوشنبه، با ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به قیمت هر بشکه ۷۵ دلار و ۴۱ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه آگوست، پس از افت ۰.۶ درصد روز گذشته با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۷۴.۳۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته یک تحلیل گرخوش بینی در مورد عرضه محدود و کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده پشتیبانی کننده است، صعودی بودن سهام جهانی نیز باعث افزایش تمایل به ریسک در میان سرمایه گذاران می‌شود. وی افزود: با این وجود نگرانی‌های روزافزون در مورد افزایش موارد ابتلا به COVID-۱۹ در سراسر جهان و عدم اطمینان نسبت به برنامه‌های تولید توسط اوپک پلاس، این سود محدود خواهد بود.

روز دوشنبه نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده برای هشتمین هفته متوالی در حال سقوط است، در حالی که سهام‌های بنزین نیز کاهش یافته است. ذخایر نفت خام طی چند هفته متوالی کاهش یافته، در حالی که موجودی‌های ایالات متحده در هفته منتهی به ۲ جولای به کمترین میزان از فوریه ۲۰۲۰ رسیده در حالی که سرمایه گذاران به دنبال نشانه‌هایی بودند که آیا گونه دلتای ویروس COVID-۱۹ می‌تواند رشد اقتصادی را مختل کند. با این وجود، گزارش‌ها از سراسر جهان در مورد افزایش موارد ابتلا، احتیاط برخی از سرمایه گذاران را به دنبال دارد. سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که گونه دلتا در حال شیوع است و بسیاری از کشور‌ها هنوز واکسن کافی حتی برای کارکنان بهداشت خود دریافت نکرده اند.

در همین حال، منابع اوپک پلاس گفتند که اوپک پلاس هنوز در زمینه رفع اختلافات بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی که هفته گذشته مانع از توافق برای افزایش تولید نفت شده بود، پیشرفتی نداشته است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده