تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۷۸۸
کد خبر: ۲۱۸۱۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حسنی خبر داد:

۱۱۸ پرونده تخلفاتی سیمان در استان فارس تشکیل شد

‌می‌متالز - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: طی سه ماه اخیر تعداد ۱۱۸ فقره پرونده تخلفاتی در خصوص سیمان در این استان تشکیل شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسنی معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال تعداد ۱۱۸ فقره پرونده تخلفاتی در خصوص سیمان در این استان تشکیل شده است، اظهار داشت: ارزش تخلفات پرونده‌های فوق ۱۶۴ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال بوده است.

او با اشاره به اقدامات نظارتی در حوزه فرآیند سیمان، افزود: الزام کارخانه داران به فروش سیمان به عاملین مجوزدار بود که قبلا این کار انجام نمیشد، تعریف لیست توزیع سیمان به صورت ریز و کلان از کارخانجات، رصد و کنترل مسیر‌های ردیابی سیمان بر اساس لیست توزیع، صحت سنجی لیست توزیع ارائه شده، بازرسی از انبار‌های عاملین سیمان، بازرسی سرزده از کارخانجات، ثبت اطلاعات در سامانه انبار و کنترل و مطابقات ورود و خروج بر اساس سامانه بوده است.

حسنی با اشاره به فعالیت ۸ کارخانه سیمان در شهرستان‌های استان، گفت: سالانه ۴ میلیون و ۶۰۰ تن سیمان تولید داریم که میزان تولید نسبت به نیاز استان بیشتر است.

او با بیان اینکه تخلفات در حوزه سیمان نسبت به پارسال کمتر شده است، ادامه داد: بر اساس مصوبه کشوری سیمان از طریق صنایع، بورس و عاملین قابل عرضه است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس درخصوص قیمت این روز‌های سیمان در بازار نیز تصریح کرد: قیمت درب کارخانه، توسط انجمن تعیین شده است، اما اخذ مالیات بر ارزش افزوده، کرایه حمل و نقل و قیمت سوخت، قیمت پاکت سیمان و سود عامل بر قیمت‌های نهایی تاثیرگذار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده