تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۱۸۱۶۲
سرویس خبر : انرژی

ایران از کدام کشور‌ها برق وارد می‌کند؟ / چه کسانی بیشترین مصرف برق را در کشور دارند؟

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق اعلام کرده است که برق از سه کشور ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان حداقل ۴۰۰ تا حداکثر ۶۵۰ مگاوات به ایران وارد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه از ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برق وارد می‌شود، گفت: صادرات برق به غیر از حدود ۵۰ مگاواتی که به افغانستان انجام می‌شود، قطع است.

«مصطفی رجبی مشهدی» روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برق ناچیزی هم که به افغانستان صادر می‌شود، براساس ضرورتی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: در عین حال برق از سه کشور ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان حداقل ۴۰۰ تا حداکثر ۶۵۰ مگاوات وارد می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به شرایط آب و هوایی حاکم بر جهان گفت: این کشور‌ها هم شرایط آب و هوایی دارند که برق بیشتری نمی‌توانند در اختیار ما قرار دهند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، شبکه‌های انتقال نیز بیش از این مقدار را نمی‌توانند انتقال دهند.

وی بهترین روش را رعایت مدیریت مصرف دانست و افزود: کاهش ساعت کار اداری و نیز تعطیل شدن پنجشنبه‌ها کمک بزرگی به صنعت برق کرد.

فروشندگان لوستر بیشترین مصرف برق را دارند

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: فروشندگان لوستر بیشترین مصرف برق را دارند که باید با خاموش کردن لامپ‌های اضافه مدیریت کنند.

رجبی مشهدی روشن ماندن تابلو‌های تبلیغاتی و چراغ نما‌های ساختمان را از دیگر عمده مصرف برق اعلام کرد و گفت: باید در ساعت اوج مصرف این روشنایی‌ها خاموش شوند.

وی گفت: گرچه مشترکان پر مصرف ۶ درصد کمتر شده اند، اما آن تعدادی که باقی مانده اند ۱۴ برابر کم مصرف‌ها مصرف می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: به این مشترکان تذکر داده شده و تعرفه‌های بالاتر هم وضع شده، اما این رقم تعرفه به دلیل تمکن بالای مالی، آن‌ها را مجاب برای صرفه جویی نمی‌کند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

 

 

عناوین برگزیده