تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۱۸۲۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مهدی زاده در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و فناوری علوم زمین تاکید کرد:

فاصله گرفتن از اقتصاد و تفکر نفتی در اولویت است

‌می‌متالز - آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و فناوری علوم زمین برگزار شد و در آن مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر فاصله گرفتن از اقتصاد و تفکر نفتی تاکید داشت.

به گزارش می‌متالز، کامبیز مهدی زاده مشاور عالی معاونت علم و فناوری رییس جمهوری در این آیین گفت: امروز روز مبارکی برای جامعه زمین شناسی و علوم زمین است. خوشحالیم که امروز برای سومین بار مرکزی را با عنوان فناوری علوم زمین افتتاح می‌کنیم که با دو مرکز دیگر متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته بین این معاونت و سازمان زمین شناسی کشور اظهار کرد: جا دارد از حمایت‌های دکتر ستاری تشکر کنیم که تمام قد از این طرح‌ها حمایت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در ایران باید از تفکر نفتی فاصله بگیریم در ادامه افزود: امروز هرجا از فناوری و نوآوری صحبت میشود نگاه‌ها به سمت معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و تاکید ویژه بر شتابدهنده‌ها و فناوری از سوی این بخش وجود داشته است.

به گفته وی، علاوه بر افتتاح این مرکز، از چندین فناوری جدید نیز رونمایی به عمل آمده است.

وی از زحمات و حمایت‌های رییس سازمان زمین شناسی نیز تشکر کرد و افزود: همه متخصصان جمع شدیم تا جامعه زمین شناسی از نوآوری و فناوری‌ها استفاده کنند.

مهدی زاده در پایان گفت: با موافقت دکتر ستاری، کمک ۳۰۰میلیون تومانی بلاعوض و ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت تسهیلات در اختیار این مرکز قرار خواهد گرفت.

در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و مرکز نوآوری و فناوری علوم زمین به امضا رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده