تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۱۸۵۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۶ تیر

‌می‌متالز - انس جهانی طلا امروز به نرخ ۱۸۱۳ دلار کاهش یافت. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۸ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در بازار امروز انس جهانی کاهش یافت و به ۱۸۱۳ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار کمی روند کاهشی را طی کرد و به یک میلیون و ۵۸ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان اعلام شد.

 سکه که در روز پنج شنبه با توجه به افزایش بهای اونس طلا و دلار در بازار داخلی سیر صعودی گرفته بود، ممکن است در ابتدای روز شنبه با افزایش فعالیت فروشندگان مواجه شود.

تحلیل گران فنی بار‌ها اشاره کرده اند، در صورتی که سکه امامی محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد، با افزایش فشار فروشندگان مواجه خواهد شد و فلز گران بهای داخلی ممکن است طی یک روند نزولی به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت کند.

با وجود انتظارات کاهشی که در بازار پشت خطی سکه شکل گرفت، برخی از معامله گران امیدوار هستند که فلز گران بهای داخلی با درخشش دلار بتواند به روند افزایشی خود ادامه دهد و حتی بار دیگر به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی گام بردارد.

برخی از معامله گران باور دارند که سکه بازان برای کاهش اثر افت اونس طلا به بازار دلار وارد خواهند شد و از طریق خرید اسکناس آمریکایی، مانع از افت معنادار در بازار سکه خواهند شد. در صورتی که در روز جاری، دلار به بالای خط ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی برگردد، سکه ظرفیت بیشتری برای افزایش قیمت خواهد داشت. با این حال، بازار هم چنان دشوار به نظر می‌رسد که توان خروج از دامنه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را داشته باشد.

کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۶ تیر

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده