تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۵۴۴
کد خبر: ۲۱۸۶۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۵۰ معدن شن و ماسه گرانفروش در کرمان به تعزیرات معرفی شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) کرمان اعلام کرد که برای بیش از ۵۰ معدن شن و ماسه استان پرونده تخلف گرانفروشی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی نژاد روز جمعه با بیان اینکه افزایش قیمت هنوز در زمینه شن و ماسه نداشته‌ایم اظهارداشت: معادنی که در گذشته یا اینک قیمت را افزایش داده اند تخلف کرده اند.

وی در عین حال اضافه کرد:در یک مسیر قانونی و کارشناسی در حال رصد و بررسی موضوع از مسیر‌های قانونی درخصوص قیمت گذاری شن و ماسه هستیم؛ جلسات بررسی این موضوع نیز در دستور کار است و هفته جاری هم جلسه مفصلی در این زمینه با هدف بررسی قیمت‌ها و قیمت گذاری داشتیم.

حسینی نژاد اظهارداشت: اختلاف نظر‌هایی با معادن هم در مورد قیمت شن و هم موضوع کرایه حمل وجود دارد که جلسات بررسی و کارشناسی در زمینه قیمت شن و نیز چگونگی حمل آن‌ها ادامه دارد.

طی روز‌های اخیر افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه توسط برخی معادن در استان خبرساز بوده است.

براساس اعلام برخی منابع رسانه‌ای قیمت‌ها در برخی نقاط استان کرمان تا بیش از دو برابر هم رشد داشته است.

براساس گزارش‌ها افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در بعضی معادن شن و ماسه نزدیک شهر کرمان به گونه‌ای بوده که اهالی این شهر با هدف تهیه شن با قیمت مناسب‌تر مجبور شده اند مسافت‌های طولانی تری را طی کنند و این محصول را از شهرستان‌های دیگر که شن و ماسه را با قیمت کمتری عرضه می‌کرده اند، خریداری کنند.

تعداد معادن شن و ماسه فعال در استان کرمان بیش از ۲۵۰ معدن و تا حدود ۳۰۰ مورد برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده