تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۱۸۷۰۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
رحیمی:

ورود شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی به ایران مشروط به سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی شود

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: کشور‌هایی که به دنبال ورود به بازار لوازم خانگی ایران هستند باید خط تولید، تکنولوژی و دانش فنی خود را وارد کشور کرده و از نیرو‌های ایرانی برای تولید استفاده کنند.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی درباره احتمال ورود شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی به بازار ایران، گفت: از آنجا که پیش از این بازار ایران در اختیار سامسونگ و ال جی بود، اما با شروع تحریم‌ها این شرکت‌ها کشور را رها کرده و ایران را ترک کردند، اگر به دنبال واردات لوازم خانگی هستیم، شرکت‌های خارجی باید ملزم به سرمایه‌گذاری در ایران شوند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور‌هایی که به دنبال ورود مجدد به بازار لوازم خانگی ایران هستند باید خط تولید، تکنولوژی و دانش فنی خود را وارد کرده و از نیرو‌های ایرانی برای تولید استفاده کنند.

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی در بخش قطعه‌سازی

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در صورت انتقال تکنولوژی به ایران، اگر شرکت‌های خارجی به دنبال خروج از بازار باشند، سرمایه گذاری آن‌ها و خطوط تولید در ایران باقی می‌ماند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی در بخش قطعه‌سازی، ادامه داد: پیش از این ایران به بازار فروش لوازم خانگی خارجی تبدیل شده بود این مشکل را باید با ملزم کردن شرکت‌های خارجی به سرمایه گذاری در ایران رفع کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده