تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۱۸۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی خبر داد:

صدور و تمدید ۱۹۵ کارت بازرگانی در استان مرکزی

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی گفت: از پانزدهم مرداد سال گذشته تا کنون ۱۹۵ کارت بازرگانی مربوط به افراد حقیقی و حقوقی در استان مرکزی صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، جعفر اصغری با اعلام این خبر گفت: براساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با تأیید کارت بازرگانی از درگاه سامانه یکپارچه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری از تاریخ ۹۹/۵/۱۵ کلیه درخواست‌های صدور و تمدید کارت بازرگانی صرفا در سامانه جامع تجارت ایران توسط متقاضیان ثبت و در سازمان صمت استان انجام گردیده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی درادامه افزود: در این راستا عملکرد صدور و تمدید کارت بازرگانی استان مرکزی در سامانه جامع تجارت ایران از تاریخ ۹۹/۵/۱۵ تا کنون ۱۹۵ مورد بوده که ازاین تعداد ۵۹ فقره کارت بازرگانی برای افراد حقیقی و حقوقی صادر و ۱۳۶ مورد تمدید گردیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سالجاری صادرات استان مرکزی یک میلیارد دلار هدفگذاری شده و در دوماهه ابتدایی سالجاری استان مرکزی با صادرات ۱۷۴ میلیون دلاری ۱۷ درصد هدفگذاری را محقق شده و براساس سیاست وزارت صمت هدف عمده مقصد صادراتی کالا‌های غیر نفتی استان مرکزی ۱۵ کشور همسایه، کشور‌های اوراسیا، هند و چین بوده است که باتوجه به این امر ۲۱۷ هزار تن کالا به کشور‌های مذکور صادر شده است.

اصغری در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: در سه ماه نخست سالجاری ۳۳ هزار تن کالا به ارزش۱۲۱ میلیون دلار به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ ارزش ۱۱۹ درصد و به لحاظ وزنی ۲۷درصد افزایش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: انواع ماشین آلات و مواد اولیه خط تولید عمده کالا‌های وارد شده به استان مرکزی از ۳۷ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، امارات، اکوادور، چک، هند، آلمان به این استان بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده