تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۸
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۱۹۱۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۹ تیر + آخرین قیمت طلا و سکه

‌می‌متالز - دیروز قیمت سکه در بازار داخلی ۱۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا ۱۸ عیار افت کرد و هر گرم طلا با قیمت یک میلیون و ۴۹ هزار تومان ثبت شد. اونس جهانی طلا، امروز به ۱۸۱۴ دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

دیروز سکه امامی با کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۱۰،۴۸۵،۰۰۰ (ده میلیون و چهارصد و هشتاد و پنج هزار) تومان رسید.

نیم سکه دیروز با کاهش ۰.۲۷ درصدی، از ۵،۴۹۰،۰۰۰ (پنج میلیون و چهارصد و نود هزار) تومان به ۵،۴۷۵،۰۰۰ (پنج میلیون و چهارصد و هفتاد و پنج هزار) تومان رسید.

شروع نزولی طلا

داده‌های قدرتمند رشد فروش خرده‌فروشان آمریکا که در انتهای هفته گذشته منتشر شد ارزش دلار را تقویت کرد، این عامل سبب افت بهای اونس در معاملات روز دوشنبه شد و (ساعت ۱۶) به قیمت ۱۸۰۴ دلار رسید.

در حال حاضر در هر دو جهت عوامل کاملا متوازنی قرار دارند. تورم در حال رشد است، اما همزمان بانک‌های مرکزی سراسر جهان احتمالا سیاست‌های پولی خود را اندکی تحکیم خواهند کرد.

این دو عامل تاثیرگذار باعث شده‌اند طلا در یک محدوده بماند. طلا پس از حمایتی که در بالای ۱۸۰۰ دلار ایجاد کرد، با مقاومت شدیدی در سطح ۱۸۳۰ دلار روبه‌رو شد.

عقب‌نشینی دلار می‌تواند بازار طلا را پشتیبانی کرده و به ازسرگیری روند صعودی طلا تا سطح ۱۹۲۰ دلار کمک کند در حالی که رشد بیشتر ارزش دلار باعث ریزش طلا تا سطوح پایین‌تر خواهد شد.

عقبگرد سکه

بهای هر قطعه سکه بهار آزادی در داد و ستد‌های روز دوشنبه روند کاهشی را دنبال کرد.

این افت در پی تنزیل قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی در چند روز اخیر و تغییرات منفی نرخ دلار داخلی تشدید شد و سکه شانس زیادی برای صعود نداشت. به طوری که نتیجه تاثیر این موانع، قرار گرفتن سکه در محدوده مرز حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۵ تومان و کم‌رمق‌تر شدن تقاضا برای خرید بود.

لازم به ذکر است که سکه از ابتدای تیرماه تاکنون عملکرد مثبت ۶/ ۱ درصدی را با خود به همراه داشته است. فعالان بازار بر این باورند که با سرکار آمدن دولت سیزدهم و احیای برجام انتظار می‌رود که بهای سکه سیر منفی را به‌صورت موقت طی کند. در حالی که عده دیگر معتقدند افت بیشتر این سکه دور از انتظار است و فقط یک روند تعادلی نسبی را می‌توان برای آینده این بازار محتمل دانست.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده