تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۲۱۹۵۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیگنال مهم ریاض برای قیمت دلار تهران / خریداران دلار بخوانند

‌می‌متالز - کمی از شدت رشد قیمت دلار کاسته شده و پیام‌های جدیدی برای آینده ارز قابل مشاهده است. شاید مهمترین آن احتمال حضور نماینده پادشاه عربستان در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی باشد.

به گزارش می‌متالز، اخبار قابل توجهی برای آینده قیمت دلار قابل مشاهده است.

شاید مهمترین آن احتمال حضور نماینده پادشاه عربستان در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی است.

یک منبع آگاه از احتمال حضور نماینده‌ای از پادشاهی عربستان در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به حل‌وفصل تمامی موارد اختلافی دوجانبه هر لحظه امکان اعلام بهبود روابط تهران و ریاض و بازگشایی سفارتخانه‌ها وجود دارد.

او افزود: در حال حاضر مذاکرات در پایتخت‌های برخی از کشور‌های عربی در جریان است و بیشتر موارد اختلافی نه در مورد مناسبات ایران و عربستان بلکه درباره وضعیت کشور‌های یمن، لبنان و عراق است.

علاوه بر این، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: بر اساس تصمیمات کمیته اقدام ارزی و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی، مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۹۸ تا پایان مردادماه تمدید شد.

اما سیگنال سوم کاهش نااطمینانی در بازار ارز مربوط به گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و امارات است.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده در خصوص مناسبات دوجانبه تلفنی گفتگو کردند. مذاکره تلفنی دو وزیر خارجه در حالت عادی شاید یک اقدام معمول دیپلماتیک باشد، اما با توجه به سابقه روابط دو کشور می‌توان آن را دارای دلالت‌های بسیاری دانست که از تغییر در روابط ابوظبی و تهران خبر می‌دهد. پیش‌تر و در اواسط تیر کاردار ایران نیز با معاون نخست وزیر امارات‌متحده عربی دیدار کرد. سومین ملاقات بین دو مقام رسمی طی چند ماه گذشته که در میانه اختلافات تهران و ابوظبی صورت گرفته بود.

در همین مورد از کاهش حجم معاملات دلار در انتهای تیر خبر داده و نوشته است: سرعت رشد دلار کند شد. در آخرین روز کاری تیرماه، دلار و سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. روز سه‌شنبه، ۲۹ تیر، اسکناس آمریکایی ۱۳۰ تومان رشد را تجربه کرد و توانست خود را به عدد ۲۴هزار و ۵۵۰تومان برساند. با ثبت رشد روز سه‌شنبه، میزان بازدهی اسکناس آمریکایی در تیرماه به ۳/ ۲‌درصد رسید که به شکل قابل توجهی کمتر از بازدهی خردادماه بود.
پیش‌بینی‌های متفاوتی درباره آینده قیمت دلار وجود دارد؛ برخی کارشناسان بازار ارز با استناد به تداوم مذاکرات وین در دولت بعد و اصرار طرفین مذاکره به برگزاری دور هفتم مذاکرات در اسرع وقت، همچنان به حصول توافق هسته‌ای امیدوارند و معتقدند که دلار در روز‌های آینده با کاهش قیمت بیشتری رو‌به‌رو خواهد شد.

اما آیا قیمت دلار طبق انتظار عمل خواهد کرد و روندی آرام‌تر را در پیش خواهد گرفت؟ برای پیگیری نرخ ارز می‌توانید صفحه قیمت دلار را دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده