تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۴۲۹
کد خبر: ۲۱۹۶۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۲۳ درصدی تسهیلات واحد‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - تسهیلات طرح تأمین مالی واحد‌های صنعتی دارای اولویت در سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری به ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی گفت: در ابتدا ۵۰۰ میلیارد تومان سهم تسهیلات برای بخش صنعت و معدن استان در نظر گرفته شده بود که با کمک ایمیدرو این مبلغ به ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
رئیس سازمان صعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری افزود: تسهیلات با هدف فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحد‌های صنعتی در محصولات منتخب است و به ساخت تولید و بی‌نیاز کردن از واردات و توسعه صادرات غیرنفتی اختصاص دارد.
وی گفت: در طرح «تام» واحد‌های دارای شرایط می‎‌توانند در بانک‌های صنعت و معدن سپرده‌گذاری کنند و چند برابر آن، تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند.
رستمی افزود: این تسهیلات همچنین به حمایت از طرح‌های فناورانه، تأمین مالی اصناف تولید، فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس، توسعه مناطق محروم و فعال سازی واحد‌های راکد اختصاص دارد.
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح تام با توجه به تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری بین معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و اجارت، بانک صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی و صنایع معدنی (ایمیدرو) اجرایی شده است و واحد‌های صنعتی و معدنی استان می‌توانند به منظور استفاده از این طرح به سامانه http://behinyab.ir مراجعه کنند.
لازم به ذکر است هم اکنون ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده