تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۲۱۹۶۹۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رضایی کوچی در جریان بازدید از مناطق بافت فرسوده مشهد مطرح کرد:

احداث ۴۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده مشهد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس گفـت: شهرداری مشهد ۲۱ هکتار زمین از محله قلعه ساختمان در مناطق بافت فرسوده این شهر را که قبلا متعلق به آستان قدس رضوی بوده با توافق این نهاد، آماده کرده تا با همکاری بنیاد مسکن در این زمین ۴۱۰۰ واحد مسکونی احداث شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضائی کوچی نماینده جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنج شنبه (۳۱ تیرماه) از مناطق بافت فرسوده شهر مشهد بازدید کرد.

حدود ۲۰ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

رئیس کمیسیون عمران مجلس در بازدید از محله قدیمی قلعه ساختمان مشهد، گفت: مسئله بافت‌های فرسوده و زندگی در حاشیه شهر‌های بزرگ یکی از مشکلات مهم کلانشهر‌ها بوده که هم چهره ناخوشایندی ایجاد کرده و هم آسیب‌های اجتماعی زیادی را به وجود می‌آورد. در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که باید وضعیت آن‌ها ساماندهی شود.

وی ادامه داد: احیای بافت‌های فرسوده و تغییر این بافت‌های آسیب زا یکی از اقدامات مهم و ضروری در کشور است که متاسفانه در سال‌های اخیر در بسیاری از شهر‌های کشور مورد غفلت قرار گرفته، اما شهرداری مشهد توانسته است با یک طرح ابتکاری و بسیار زیبا برای رفع این مشکل یک راه عملی را اجرا کند.

احداث ۴۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر مشهد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محله‌های قدیمی زیادی در مشهد وجود دارد که بافت متراکم و فرسوده‌ای دارند. یکی از این محلات محله قلعه ساختمان است. شهرداری مشهد توانسته است ۲۱ هکتار زمین را در این محله که قبلا متعلق به آستان قدس رضوی بوده با توافق این نهاد آماده شده تا با همکاری بنیاد مسکن در این زمین ۴۱۰۰ واحد مسکونی احداث شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است ۴۱۰۰ خانواده ساکن در بافت فرسوده مشهد در این واحد‌ها جایگزین شوند و زمینی که در بافت فرسوده آزاد می‌شود نیز برای خدمات عمومی، خیابان سازی، احداث پارک و فضای سبز و واحد‌های خدماتی لازم و مورد نیاز مردم استفاده شود.

نماینده جهرم در مجلس اظهار کرد: این اقدام شهرداری مشهد کار خلاقانه و زیبایی است که می‌تواند الگویی برای شهر‌های مختلف کشور باشد و مسئولان سایر شهر‌ها نیز می‌توانند با توافق دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف، زمین‌هایی را برای احداث واحد‌های جدید اختصاص دهند و در اختیار مردم قرار بگذارند و از زمین‌های آزاد شده برای بهسازی و بهبود خدمات شهری استفاده کنند.

رضایی افزود: اقدام آقای کلائی شهردار مشهد در اجرای این طرح، بسیار تحسین برانگیز است و بنده به سهم خودم از ایشان تشکر می‌کنم. همکاری آستان قدس رضوی نیز قابل تقدیر است. امیدوارم در سایر شهر‌ها و سطح کشور نیز شاهد اجرای چنین طرح‌هایی باشیم.

احداث ۴۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده مشهد

بر اساس این گزارش؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس به همراه محمدرضا کلایی شهردار مشهد از شهرک شهید رجایی مشهد بازدید کرده و ضمن بررسی آخرین وضعیت اتصال بلوار پانیذ شهرک شیرین به بهشت رضا (ع)، زمین ۲۱هکتاری که توسط مدیریت شهری در آبان ماه ۹۹ گلنک زنی شد جهت ساخت شش هزار واحد مسکونی درحاشیه شهرک شهید رجایی و همچنین بازگشایی بلوار بصیرت (امیرآباد) و اتصال آن به خیابان‌های مهریز وشهید غلامی و نیز آخرین وضعیت احداث بیمارستان ۵۴۰تختخوابی درحاشیه شهر مشهد مقدس؛ در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی مذکور قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده