تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۲۰۳۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۰۳ میلیون دلار هدف صادراتی استان زنجان در سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: بر اساس مصوبات کارگروه توسعه صادرات، هدف صادراتی استان در سال جاری، ۳۰۳ میلیون دلار تعیین گردید.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری با اعلام این مطلب گفت: ملاک عملکرد صادراتی استان، صادرات از محل گمرک استان است که طی ۳ ماهه اول سال جاری ۱۵۰ میلیون دلار از این میزان محقق شده است.
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اهداف صادراتی استان در سال گذشته عنوان کرد: هدف صادراتی استان در سال ۹۹، ۲۱۸ میلیون دلار تعیین شده بود که با عملکرد ۲۷۰ میلیون دلاری صادرات استان در سال گذشته، شاهد تحقق ۱۲۴ درصدی صادرات استان بودیم.
این مقام مسئول یادآور شد: اهداف صادراتی استان با توجه به عملکرد سال‌های گذشته گمرک استان زنجان توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تدوین و ابلاغ شده است.
وی مقاصد صادراتی استان را ۱۵ کشور عنوان کرد و افزود:کشور‌های عراق، ترکیه، امارات، افغانستان، پاکستان، عمان، روسیه، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، قطر، کویت، قزاقستان، بحرین و عربستان عمده مقاصد صادراتی استان به شمار می‌رود که ۹۶ درصد صادرات استان طی سال‌های اخیر به این کشور‌ها بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده