تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۲۰۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت ۱۷۰ درخواست در سامانه ستاد تسهیل در استان سمنان / پرداخت ۳۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۱۷۰ درخواست بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی در سامانه ستاد تسهیل در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در دویست و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی ستاد تسهیل، تا کنون ۱۷۰ درخواست از سوی واحد‌های تولیدی مشکل دار در این سامانه ثبت شده است.
وی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت درخواست‌های ثبت شده در این سامانه افزود: از مجموع تعداد درخواست‌های ثبت شده در سامانه، ۱۱۶ درخواست قابل اقدام بوده است که به دستگاه‌های اجرایی ارجاع شده است و ۵۴ درخواست نیز از سوی متقاضی ناقص ثبت شده است.
دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات این گروه ادامه داد: تا این جلسه مشکلات بالغ بر ۱۲۶۷ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که در جهت رفع موانع موجود بیش از ۲۷۰۰ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عنوان کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰، و از خردادماه امسال تاکنون در حدود ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۱۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است که ۳۵ واحد به ارزش حدود ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۷۵ واحد به ارزش حدود ۴۴۶ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی می‌باشد.
تشنه دل اضافه کرد: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال به ۶ واحد صنعتی موافقت و مشکلات تامین اجتماعی و زیربنایی ۲ واحد تولیدی صنعتی استان بررسی شد.
ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آئین نامه‌های دریافتی مربوط به کارگروه و گزارشی از آخرین وضعیت درخواست‌های ثبت شده در سامانه ستاد تسهیل از دیگر دستور کار این نشست بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده