تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۴۹۳
کد خبر: ۲۲۰۶۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال و بنیادی سفارس/ اهداف قیمتی سفارس کجاست؟

‌می‌متالز - سفارس در قالب یک ساختار اصلاحی بصورت کف دوقلو ریزش‌های یکسال گذشته را تا فیبوی ۰.۶۱ اصلاح روی ۲۲۰۰ تومان ریکاوری کرده است. شرط صعود سفارس چیست؟

به گزارش می‌متالز، سفارس روز گذشته را مثبت آغاز کرد و بلافاصله صف خرید شد و با اینکه چندین مرتبه صف خرید سهم عرضه شد، اما همچنان موفق شد با صف خرید ۱ میلیونی بسته شود. در نهایت با معامله بیش از ۲۴ میلیون برگه سهم و پایانی ۴.۸ درصد مثبت بسته شد.

تحلیل بنیادی سفارس


در بررسی خالص ارزش دارایی‌های هر سهم سفارس ابتدا به پرتفوی بورسی آن می‌پردازیم.

مهم‌ترین شرکت‌های بورسی سفارس شامل؛ سیمان فارس، سیمان فارس نو، سیمان سفید نی ریز و سیمان بهبهان می‌باشد. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت ۱۱،۳۳۲ میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت مبلغ ۱۰،۷۳۳ میلیارد تومان می‌باشد.

ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت ۳،۶۰۰ میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ ۳،۳۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

بدین ترتیب NAV هر سهم سفارس ۲۷،۷۶۹ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۷۸.۸ درصد می‌باشد.

تحلیل تکنیکال سفارس

تحلیل تکنیکال و بنیادی سفارس/ اهداف قیمتی سفارس کجاست؟


سفارس در قالب یک ساختار اصلاحی بصورت کف دوقلو ریزش‌های یکسال گذشته را تا فیبوی ۰.۶۱ اصلاح روی ۲۲۰۰ تومان ریکاوری کرده است. در این مسیر قیمت به سطوح اصلی فیبوناچی از جمله فیبوی ۰.۲۳، ۰.۳۸ و ۰.۶۱ اصلاح اخیر واکنش نشان داده است. اکنون سهم درگیر فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۲۲۰۰ تومان است که اگر موفق به عبور و تثبیت بالای آن شود این قیمت پتانسیل رشد تا ۲۹۰۰ در اوج قبلی را نیز خواهد داشت.

عبور از محدوده فعلی ممکن است با معاملات زیاد و نوسانات کوتاهی همراه باشد و از این رو باید حد ضرر سهم بر روی ۱۸۰۰ تومان رعایت شود.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده