تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۲۰۷۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۳۴ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳۴هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز؛ در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان در بیش از ۷۶۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۷ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های گروه صنعتی پاکشو، ایران خودرو و سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۷۸۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۴۱۷۸ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۶۴۱ واحد، آزاد شناور ۳۴۷۱۹ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۸۶۴۲ و ۶۰۹۶۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۸۴۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان در ۳۵۸ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۹۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۷۹۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های اعتباری ملل، صنعتی مینو و ویتانا بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده