تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۲۰۸۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات نخستین روز هفته ثبت شد؛

صعود پرقدرت شاخص‌های بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (شنبه نهم امرداد ماه) شاخص بورس تهران صعود پرقدرتی را پشت سرگذاشت؛ به گونه‌ای که شاخص کل با افزایش ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحد به رقم یک میلیون و ۳۵۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۴ هزار و ۱۷۸ واحد افزایش، رقم ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۴ هزار و ۱۷۸ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۶۴۱ واحد افزایش به ۲۵۳ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۲۸ هزار و ۶۴۲ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۶۰ هزار و ۹۶۱ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۷۱ هزار و ۲۱۲ معامله به ارزش ۹ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۵ هزار و ۴۰۵ معامله به ارزش ۸ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۵ هزار و ۵۷۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۲۹ هزار و ۴۸۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۳۰ هزار و ۲۲۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۳ هزار و ۷۱۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۹۳۰ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۹۲۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۵۴۷ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۴۳۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، گروه صنعتی پاکشو با ۲۲۹ واحد، شرکت ایران خودرو با ۱۲۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه با ۹۵ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۸۲ واحد و شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با ۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۷.۰۵ درصد، شرکت نورد آلومینیوم با ۶.۴ درصد، بیمه البرز با ۴.۹۹ درصد و شرکت‌های سبحان دارو و پلی پروپیلن جم با ۴.۹۸ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۴.۹۶ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

از سوی دیگر، شرکت لعابیران با ۴.۹۶ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان عدالت با ۴.۹ درصد، شرکت لیزینگ ایران و شرکت لیزینگ خودرو غدیر با ۴.۸۴ درصد، شرکت سازه‌پوش با ۴.۸ درصد و کشت و صنعت پیاذر با ۴.۷۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده