تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۴۲۱
کد خبر: ۲۲۰۹۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعطیلی کارخانه سیمان نهاوند در سایه کمبود برق

‌می‌متالز - این روز‌ها که با نبود و قطع برق ما گرما را بیشتر از هر چیزی حس می‌کنیم کمی آن طرف‌تر کارخانه‌هایی هستند که با نبود برق تعطیل می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، خاموشی جزو جدانشدنی روز‌های تابستان امسال بود، روز‌هایی که شاید برای هر کدام از ما سخت گذشت، اما تنها از نبود امکانات سرمایشی کمی رنج بردیم، اما این میان کارخانه‌هایی نیز بودند که سکوتشان موجب اعتراض و آسیب به بخشی از مردم شد. کارخانه سیمان نهاوند با نبود برق تعطیل شد و مشکلات بسیاری از جمله کاهش سیمان و بیکاری بسیاری از کارگران را در پی داشت.

مجتبی فرونچی، مدیرعامل کارخانه سیمان نهاوند گفت: کارخانه سیمان نهاوند برای تولید بیشتر و حمل مواداولیه هیچ مشکلی ندارد، ولی کمبود برق، کارخانه را تعطیل کرده و پیگیری‌های ما برای وصل برق مورد نیاز جواب نداده در حالی که اعلام می‌شود مشکل کمبود برق برطرف شده است، ولی در عمل اینطور نیست.

او تاکید کرد: کارخانه سیمان نهاوند به عنوان بزرگترین واحد تولیدی در عرصه صادرات غیرنفتی نزدیک به یک دهه است که در شهرستان نهاوند شروع به فعالیت کرده است و در چند سال اخیر با تولید روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن به موقعیت خوبی رسید، ولی مشکلات قطعی برق کارخانه‌ها را به حالت تعطیلی کشاند.

فرونچی افزود: مهمترین دلایل گرانی سیمان کاهش برق ورودی کارخانه به ۱۰ درصد و حتی کمتر و نبود نظارت کافی بر نحوه توزیع سیمان و احتکار آن است.

او ادامه داد: برق کارخانه سیمان نهاوند ۱۰ درصد است که نمی‌شود کارخانه را روشن کرد، ولی ما روزانه بین هزار تا هزارو ۵۰۰ تن از ذخایر انبار‌ها را با قیمت مصوب ۲۱هزار تومان روانه بازار مصرف و در اختیار عوامل فروش کارخانه قرار می‌دهیم.

مدیرعامل کارخانه سیمان نهاوند، یادآور شد: این کارخانه از استاندارد‌های کشوری و بین‌المللی مناسب تولیدی و زیست محیطی برخوردار است و بزرگترین کارخانه و واحد تولیدی شهرستان است اگر مشکل برق حل شود کارخانه سیمان نهاوند از تمامی ظرفیت خود برای بازار مصرف داخلی و صادرات به کشور‌های خارجی استفاده می‌کند.

فرونچی خاطرنشان کرد: مدیران ارشد کارخانه سیمان نهاوند در این مدتی که با رکود مواجه بودیم بیکار ننشستند و برای رفع نیاز شهرستان و استان روزانه بین هزار تا هزار و ۵۰۰ تن از ذخیره انبار‌ها را با قیمت مصوب ۲۱هزار تومان روانه بازار کردیم.

به گفته او کیفیت تجهیزات پالایش کارخانه سیمان نهاوند در حد استاندارد‌های اروپای غربی است و سیستم فیلتر و تجهیزات مربوط به پالایش این کارخانه یکی از بهترین فیلتر‌های جلوگیری از آلایندگی هواست و در تولید و بالا بردن راندمان کارخانه و توان نیروی انسانی مفید است.

او با بیان اینکه سیمان نهاوند موفق به کسب چندین نشان لوح و تندیس سیمین صنعت سبز کشور شده است گفت: شاخص‌های اصلی انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز شامل مدیریت پسماند، خوداظهاری و پایش، هوای پاک، عدم آلایندگی و تجهیز سیستم‌های نشان‌دهنده آلایندگی فضای سبز محیط و اطراف کارخانه و رعایت نکات بهداشتی و خدماتی است.

مدیرعامل این واحد صنعتی اظهار داشت: کارخانه سیمان نهاوند با ۶۵ هکتار وسعت و ذخیره ۵۸ کیلومتر مربع معادن سنگ مارن و آهک و با بیش از ۵۰درصد نیروی بومی و مجهزترین آزمایشگاه در ایران به لحاظ تنوع تولید محصول سیمان با کیفیت بالا توجه مشتریان داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.

فرونچی اضافه کرد: در ایران با کارخانه‌های فراوان سالانه ۸۸ میلیون تن سیمان تولید می‌شود در حالی که میزان مصرف کشور ۵۵ میلیون تن است که نیازمند بازار صادرات هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده