تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۷:۲۱
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۲۱۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۱ مرداد + آخرین قیمت دلار

‌می‌متالز - اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۵ هزار و ۵۵۰تومان معامله شد که ۱۵۰ تومان کمتر از روز شنبه بود. به گفته فعالان، دیروز سطح خرید‌ها در بازار محدودتر بود و بیشتر معامله‌گران گرایش به فروش داشتند.

به گزارش می‌متالز، اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۵ هزار و ۵۵۰تومان معامله شد که ۱۵۰ تومان کمتر از روز شنبه بود. به گفته فعالان، دیروز سطح خرید‌ها در بازار محدودتر بود و بیشتر معامله‌گران گرایش به فروش داشتند. در کنار این، ارزش حواله درهم امارات بالا نرفت و از سمت این متغیر بیرونی، فشاری به بازار ارز داخلی وارد نشد. حواله درهم دیروز خط ۷ هزار تومانی را از دست داد و به محدوده ۶ هزار و ۹۸۰ تومان رسید.

تحلیلگران فنی باور دارند تا زمانی که قیمت درهم زیر مرز ۷ هزار تومانی قرار دارد، شانس صعود دلار در بازار داخلی بالا نخواهد بود. با این حال، دلار برای اینکه در مسیر نزولی قرار بگیرد، باید حمایت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد. شکست حمایت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌تواند زمینه‌ساز نزول دلار تا محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان شود.

با این حال، در روز‌های اخیر، کمی انتظارات افزایشی پررنگ‌تر شده است و برای برخی معامله‌گران تصور افت قیمت دلار دشوار است. این عده باور دارند، اسکناس آمریکایی طی روز‌های آتی با شارژ تقاضا در ابتدا از محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان عبور خواهد کرد و در گام دوم به بالای محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی خواهد رفت.

دسته‌ای از فعالان باور دارند، چشم‌انداز توافق هسته‌ای کمی کمرنگ شده است و همین عامل خرید‌های احتیاطی را در بازار ارز بالا برده است. در مقابل، دسته دیگری از فعالان باور دارند، دولت دوازدهم در آخرین روز‌های کاری خود اجازه نخواهد داد قیمت دلار رشد بیشتری را تجربه کند و سعی خواهد کرد با عرضه ارز زمینه‌ساز برگشت قیمت به سطوح پایین‌تر شود.

قیمت دلار آمریکا که عصر دیروز تا ۲۵ هزار و ۹۸۰ تومان بالا رفته بود عقب نشینی کرد و در آخرین ساعات معاملات امروز روی ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومان قرار گرفت. دلار مرز حساس ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد. حال باید دید بانک مرکزی با افزایش عرضه در بازار متشکل می‌تواند قیمت دلار را در روز‌های آتی پایین آورد و دوباره به زیر ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان بکشاند یا خیر. البته اظهارات سخنگوی وزارت خارجه نیز می‌تواند بر روند روز‌های آتی قیمت دلار تاثیر بگذارد. خطیب‌زاده در اظهارات خود مطرح کرد که مذاکرات به جا‌های خوبی رسیده، اما مانند هر مذاکره دیگر احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای برجام نیز وجود دارد. اگر فعالان بازار احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات را بالا در نظر بگیرند رشد مجدد قیمت دلار محتمل است.

قیمت یورو افزایش یافت

بر خلاف روند نزولی قیمت دلار بازار آزاد قیمت یورو بازار آزاد ۹۵ تومان رشد کرد و روی ۳۰ هزار و ۶۱۶ تومان قرار گرفت. تغییرات قیمتی یورو متشکل نیز مثبت بود، اما قیمت یورو سنا تغییراتی منفی را به ثبت رساند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده