تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۲۱۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افت قیمت طلا در انتهای مبادلات هفتگی

می متالز - بر اساس گزارش مارکت واچ قدرت گرفتن شاخص ارزش دلار تحت تاثیر چشم انداز ارایه شده از طرف بانک مرکزی امریکا در مورد نرخ بهره دلیل افت چشمگیر قیمت طلا و نقره در پایان مبادلات هفتگی روز جمعه بود به گونه ای که طلا در انتهای مبادلات هفتگی افت 2 درصدی ثبت کرد.
افت قیمت طلا در انتهای مبادلات هفتگی

به گزارش می متالز و به نقل از مارکت واچ و بر اساس جداول قیمت این پایگاه، قیمت طلا در پایان مبادلات 2 درصد افت کرده است. به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر و احتمالا ادامه این سیاست تا اویل سال آینده عامل اصلی تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا بوده است.

 

روند نزولی شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی روزهای گذشته نتوانسته است موجب شود تا قیمت طلا به روند صعودی اش ادامه دهد.


طلا در بازار تحویل فوری بالای 1209 دلار قرار گرفت.

 

قیمت هر اونس طلای دسامبر در بازار امریکا به اعلام مارکت واچ و در پایان مبادلات روز جمعه با افت 1.21 درصدی در سطح 1210.30 دلار (قیمت فروش )بسته شد و افت  2درصدی را برای هفته گذشته ثبت کرد.

 

قیمت هر اونس نقره نیز با 2 درصد کاهش به کمتر از 14.14 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته ای که گذشت بیش از 4 درصد کاهش داشته است.

 

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز روز جمعه با 0.2 درصد افزایش روبرو شد. ارزش دلار از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5.2 درصد رشد داشته است.

 

روند حرکت قیمت طلا در هفته گذشته ابتدا 5 روز سخت و افت متوالی بود تا روز پنجشنبه بود، که بعد از این زمان طلا تحت تاثیر انتخابات میان دوره ای و افت شاخص دلار تلاش کرد تا روند افزایشی داشته باشد. اما بعد از نشست فدرال رزرو و اعلام چشم انداز اقتصادی این سازمان و همچنین حمایت این بانک از ادامه روند افزایش تدریجی نرخ بهره طلا شروع به افت کرد.

 
در نتیجه انتخابات میان دوره ای، کنگره دست دموکرات ها افتاد و سنا همچنان در کنترل جمهوری خواهان باقی ماند که تحت تاثیر این تقسیم قدرت و چشم انداز دست انداز در برابر سیاست های دولت ترامپ دلار افت کرد و طلا تا زمان اعلام بیانیه فدرال رزرو روندی صعودی به خود گرفت.

"راب هاورتس"، تحلیلگر ارشد در بانک امریکا اعتقاد به کاهش قیمت طلا دارد و می گوید ادامه روند افزایش نرخ بهره در هر دو بخش اسمی و واقعی و دلاری قوی همچنان عواملی کاهشی برای قیمت طلا در زمان ورود به سال 2019 است.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده