تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۲۱۴۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان قم اعلام کرد:

تامین برق واحد‌های صنعتی قم از طریق انرژی‌های نو/ انتقال آب از خارج از استان برای کارخانه‌های قم

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان قم گفت: جذب سرمایه گذار جهت تولید برق واحد‌های صنعتی از طریق انرژی‌های نو خورشیدی در استان قم انجام می‌شود

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی در شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به کمبود آب و برق شهرک‌های صنعتی گفت: بخشی از کمبود آب از طریق پساب‌های کارخانه و همچنین از خارج از استان تامین می‌شود.

وی افزود: همچنین برای کمبود برق نیز با جذب سرمایه گذاران، می‌توان راه را برای تولید برق از انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی و زباله فراهم کرد.

رئیس سازمان صمت استان قم بررسی راه اندازی کارخانه چادر مشکی با حضور سرمایه گذار را از مصوبات ویژه جلسه امروز اعلام کر و افزود: زیرساخت‌های مورد نیاز برای این کارخانه تامین شده که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده بزرگترین واحد تولید پارچه چادر مشکی کشور در قم به ظرفیت سالانه ۱۸ میلیون مترمربع یعنی ۳۰ درصد نیاز کشور راه اندازی شود.

در این جلسه همچنین گزارش کمیته‌های فرعی در ارتباط با ۱۴ واحد صنعتی و ۶ واحد کشاورزی مطرح و درخواست‌های این واحد‌ها مبنی بر تامین نقدینگی و استمهال بدهی‌ها مورد تصویب قرار گرفت. همچنین دریافت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ۷ واحد صنعتی نیمه تمام هم از محل رونق تولید تایید و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی برای تامین زیرساخت‌ها گفت: شهرک‌ها باید از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده کنند.

سرمست افزود: تقاضای زیادی برای احداث واحد صنعتی وجود دارد، اما متاسفانه ما با کمبود زمین مواجه هستیم که باید با الحاقات جدیدی نفس تازه‌ای به شهرک‌های صنعتی به ویژه شهرک شکوهیه بدهیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده