تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۲۱۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۸۱ درصدی سود خالص هر سهم شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - سود خالص هر سهم در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۰ نسبت به ۳ ماهه خرداد سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، سود خالص هر سهم در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال جاری در نماد فجر نسبت به ۳ماهه سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته است. نسبت بدهی در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال جاری در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان ۲۷ درصد و در ۳ ماهه منتهی به خرداد سال گذشته ۳۲ درصد می‌باشد. سود انباشته ۳ ماهه بهار سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است. تسهیلات مالی شرکت فجر صفر می‌باشد. نسبت سود انباشته به سرمایه شرکت ۱۷ می‌باشد.

نسبت‌های جاری ۳ ماهه بهارسال جاری در شرکت فجر ۳۴۵ درصد و در ۳ ماهه بهار سال گذشته ۳۰۲ درصد می‌باشد.

در سه ماهه نخست سال جاری در شرکت فجر حاشیه سود ناخالص ۱۹ درصد، حاشیه سود عملیاتی ۱۸ درصد و حاشیه سود خالص ۱۷ درصد می‌باشد.۸۵ درصد از کل مبلغ فروش در شرکت فجر، فروش داخلی و ۱۴درصد از کل مبلغ فروش، فروش صادراتی میباشد. محصولاتی که در ۳ ماهه نخست سال جاری به فروش رسیده اند عبارتند از: محصول گالوانیز با ۶۹ درصد از کل مبلغ فروش و محصول نورد سرد با ۱۶ درصد از کل مبلغ فروش به فروش رسیده اند و در فروش صادراتی محصول گالوانیز ۱۴ درصد از کل مبلغ فروش را به خود اختصاص داده است. در طی ۵ سال اخیر روند حاشیه سود ناخالص به ترتیب از دوره ۱۲ ماهه سال ۹۵ تا ۱۲ ماهه سال ۹۹ برابر با ۱۰ درصد، ۱۳ درصد، ۲۴ درصد، ۲۱ درصد و ۴۵ درصد می‌باشد.

در دوره ۳ ماهه بهار سال جاری،۹۶ درصد از کل بهای تمام شده شرکت فجر متعلق به مواد مستقیم مصرفی و ۳ درصد آن متعلق به سربار تولید می‌باشد و مابقی که میزان ناچیزی از کل مبلغ بهای تمام شده را به خود اختصاص داده است متعلق به دستمزد مستقیم تولید می‌باشد.

تعداد تولید در ۳ ماهه نخست سال جاری در شرکت فجر،۱۶۷ هزار و ۲۰۷ تن می‌باشد که بیشترین میزان تولید متعلق به محصول اسید شویی است که با تولید ۶۰ هزار و ۹۷۷ تن،۳۶ درصد از کل تولید این دوره را به خود اختصاص داده است.

در دوره ۴ ماهه منتهی به تیر سال جاری در شرکت فجر در مقایسه به دوره ۴ ماهه منتهی به تیر سال گذشته مبلغ فروش ۱۳۷ درصد رشد داشته است. تعداد میانگین تولید ماهانه ۵۵ هزار و ۷۳۵ تن می‌باشد که شرکت فجر تنها توانسته در دوره یکماهه منتهی به تیر سال جاری ۲۵ هزار ۳۴۸ تن آن را تولید کند.۱۰۰ درصد از مواد اولیه مصرفی در ۳ ماهه بهار سال ۱۴۰۰ داخلی می‌باشد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده