تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۲۲۱۸۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
انتظار فولادی‌ها از دولت رئیسی

دولت به جای رقابت همراه بخش خصوصی باشد

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به لزوم همبستگی تشکل‌های زنجیره فولاد با یکدیگر گفت: دولت نباید بخش خصوصی تولید را به عنوان رقیب خود ببیند و باید به آن به عنوان همراه نگاه کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، کریم رحیمی در راستای انتظارات نوردکاران از دولت جدید گفت: ساختار اقتصادی کشور مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و با جابجا شدن دولت هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد، ولی دولت می‌تواند رویکرد خود را تغییر دهد و بخش خصوصی را به عنوان همراه و نه به عنوان رقیب خود بداند.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در حوزه صنعت فولاد کشور، تمامی واحد‌های خصولتی که فولادساز هستند و صنایع بالادستی و پایین دستی را در اختیار دارند، همیشه بخش خصوصی را به عنوان رقیب خود دیده‌اند، در صورتی که این نگرش و رویکرد باید عوض شود.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به لزوم همگرایی تشکل‌های فولادی کشور در جهت افزایش ظرفیت تولید فولاد افزود: ما باید به فکر سرمایه‌گذاری، توسعه و اشتغال باشیم و در نهایت، باید بتوانیم صادرات را بیشتر روی حلقه انتهایی زنجیره متمرکز کنیم که ارزش افزوده بیشتری دارد.

رحیمی درباره قیمت‌های صادراتی میلگرد گفت: گمرک یک نرخ پایه برای صادرات اعلام می‌کند که هیچ سنخیتی با قیمت‌های جهانی ندارد و همه واحد‌های تولیدی را به دردسر انداخته است. علاوه بر این، کشور‌های همسایه تعرفه‌هایی را برای واردات میلگرد وضع کرده‌اند در نتیجه محصولات ایرانی با این وضعیت شرایط لازم برای خرید را ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت بازار داخل مشخص است و تنها امید حوزه صنعت صادرات است، فکر می‌کنم اگر این تعرفه‌ها اصلاح نشود، صنعت فولاد دچار چالش‌های زیادی خواهد شد. فکر می‌کنم دستگاه دیپلماسی کشور باید برنامه‌ریزی کند تا در این شرایط تحریم، روابط خود را با کشور‌های همسایه تعمیق ببخشیم.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در پایان گفت: روی به تجارت ترجیحی بیاوریم، زیرا در حوزه فولاد رتبه ۱۰ دنیا را داریم و یکی از کالا‌هایی که می‌تواند برای تجارت با کشور‌های همسایه جایگزین کالا‌های دیگر شود، محصولات فولادی است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده