تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۲۲۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام برگزار شد

می متالز - هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام روز دوشنبه در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.
هشتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام برگزار شد

به گزارش می متالز و به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، امام جمعه رفسنجان، امام جمعه پاریز، فرماندار رفسنجان، رئیس شورای شهر رفسنجان، مدیر مجتمع مس سرچشمه، مدیر مجتمع مس شهربابک، جمعی از مدیران شهرستان و مدیران و معاونین مجتمع مس سرچشمه و شهربابک و جمعی از خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار داشت: ۲۲۶هزار  و ۶۱ شهید در کل کشور داریم که خانواده آن ها فرزندان شهدا را با بهترین تربیت پرورش دادند و خون شهدای خود را پاس داشتند.
سردار محمدرضا حسنی سعدی افزود: شهدایی با هشت و ۹ فرزند داریم که همسران شان این تعداد فرزند را به نحو احسن تربیت کردند.
وی در ادامه به ذکر خاطراتی از شهدا پرداخت و گفت: آخرین صحبت شهید لنگری زاده که در سوریه به شهادت رسید این بود که سلام من را به رهبر و حاج قاسم برسانید و من از مرگ نمی ترسم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه شهدای ما چشمداشتی هم به مادیات نداشتند، خاطرنشان کرد: برخی خانواده شهدا در روستا زندگی می کردند و طبق خواسته شهیدشان هیچ دریافتی از دولت نداشتند و امورات خود را با دسترنج خود تحصیل می کردند.


شرکت ملی صنایع مس ایران از شرکت های موفق در زمان تحریم


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران در زمان تحریم از شرکت های موفق بوده است و تنها شرکت ملی است که توانسته امسال توسعه و تولید بالا داشته باشد.
احمد انارکی محمدی با بیان اینکه مایه سرافرازی است که شرکت ملی مس به دست توانمند فرزندان این خطه اداره می شود، افزود: یکی از نکات برجسته شرکت مس در زمان تحریم و مشکلاتی که امروز در کشور حاکم است این بوده که تنها شرکتی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به سامانه ارزی دولتی نیما برگرداند که این مایه فخر و مباهات است در حالی که رئیس جمهور به بسیاری از شرکت دولتی و خصولتی هشدار دادند که ارز تان را برگردانید خیلی شرکت ها نتوانستند بجز شرکت ملی صنایع مس که این کار بزرگ شرکت مس را به آقای رئیس جمهور نیز متذکر شدم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدا تصریح کرد: رزمندگان ما در اوج سختی ها جنگ را اداره کردند و در سرمای شدید عملیات های متعدد انجام دادند و شهدا و جانبازان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.
وی با اشاره به چگونگی گرفتن رضایت از پدران و مادران توسط رزمندگان کم سن و سال برای حضور در جبهه ها ادامه داد: بچه های 22-23ساله فرمانده هان دلیر جنگ بودند، شرایط جنگ بسیار سخت تر از آن چیزی است که در فیلم ها و عکس ها می بینید و سرداران زیادی از شهرستان رفسنجان و از مس در جنگ داشتیم که مایه افتخار این منطقه هستند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه اعتباری که ایران دارد و استقلالی که به آن می بالد به واسطه خون شهدا است، تصریح کرد: آن دوران گروه بندی و جناح بندی نبود چیزی بنام دروغ و غیبت و زیرآب زنی های امروزی نبود و خالصانه می جنگیدند و دفاع می کردند. فقط دعوا سر این بود که چه کسی اول به خط برود و می خواستند نوبت یکدیگر را برای رفتن به خط مقدم جبهه بگیرند.
انارکی محمدی تأکید کرد: امروز نیاز جامعه فرهنگ ایثار و شهادت است اما با آن چه که فرهنگ جامعه باید از خون شهدا نشأت بگیرد، فاصله داریم. امروزه واقعیت ها را عوض می کنیم و آنچه باید گفته شود، نمی شود. بیشترین صدمه را در زمینه فرهنگی می خوریم اما کمترین کارهای فرهنگی انجام می شود، بایستی با همین برگزاری یادواره شهدا کار فرهنگی انجام شود.
وی اضافه کرد: کنگره عظیم 6000 شهید استان که یک ششم شهدای استان از رفسنجان و انار است با همکاری سپاه پاسداران، بسیج، مجمع نمایندگان، استانداری و... برگزار خواهد شد.
بنا به این گزارش، این مراسم که با اجرای آقای نظام اسلامی از مجریان صدا و سیما برگزار شد، با مداحی، اجرای تواشیح، خاطره گویی و پخش نماهنگ همراه بود.

عناوین برگزیده